نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

5. آذر 1392 - 23:43
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با وجود پرداخت عوارض 150میلیون تومانی اداره ارشاد استان، شهرداری یاسوج این اداره را به پلمپ پروژه تالارمرکزی شهر یاسوج تهدید کرده است.

به گزارش چهارفصل به نقل از صبح زاگرس  بویرخبر نوشت، امین کمالوندی در مورد عملیات ساخت و تکمیل  این پروژه ابراز داشت: اعتباردرنظر گرفته شده برای تکمیل این تالار در شهر یاسوج مبلغی بالغ بر64میلیارد تومان بوده که در حال حاضر فقط 11میلیارد تومان آن برای پیمانکار واریز شده است.

وی بیان داشت:ما امیدواریم در طی چند ماه آینده حداقل قسمت اول این تالار با ظرفیت  450نفر صندلی را به بهره برداری برسانیم.

مدیر کل ارشاد اسلامی استان در ادامه ابراز داشت: معاون هنری وزیر ارشاد در بازدیدی که از این پروژه داشت،خواهان تسریع در عملیات ساخت و بهره برداری از این پروژه در شهر یاسوج شد.

کمالوندی خاطرنشان کرد: استاندار استان و نماینده شهرستان های بویراحمد و دنا به نوبه خود با بازدیدی که  از این پروژه  داشته خواهان تسریع درتخصیص اعتبار و ساخت آن از سوی وزارت ارشاد شدند.

وی گفت: مدیریت و زیر مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به عنوان یک سرباز در خدمت فرهنگ دوستان و هنرمندان این استان بوده و امیدواریم بتوانیم انتظارات شهروندان را برآورده کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ادامه با ابراز گلایه از بعضی موضوع های حاشیه ای برای ساخت این پروژه ابراز داشت: زحمات شهردار جدید قابل تحسین بوده ولی در یک عملیات غیره منتظره شهرداری یاسوج ما را تهدید به پلمپ این پروژه کرده است.

کمالوندی بیان داشت: زمانی که جاوید در سمت مدیریت امور شهری استان حضور داشته یک تفاهم فی مابین اداره ارشاد ،شهرداری و امورشهری استان به امضاء رسید و در آن لحاظ گردید که نهاد شهرداری برای این پروژه، با پرداخت عوارض150 میلیون تومانی از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، پروانه کسب این تالار را صادر نماید.

وی افزود: متوجه شدیم بعد از قریب یک سال از این قرداد، مسئولان شهرداری با تهدید و پلمپ این پروژه نسبت به پیمانکار و اداره ارشاد، خواستار واریز عوارض از سوی این نهاد شده اند.

کمالوندی تصریح کرد: این اداره به عنوان متصدی تکمیل این پروژه و طبق تفاهم نامه با نهاد شهرداری نسبت به واریز عوارض خود عمل کرده و هیچ گونه کار غیره کارشناسی و غیره قانونی انجام نداده است.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر باید اداره ارشاد شاکی این قضیه باشد که چرا بعد از یک سال از قرارداد فیما بین بین این دونهاد  چراهنوز پروانه کسبی برای این پروژه صادر نشده است.

مدیر کل ارشاد اسلامی استان اظهار داشت: تعطیلی و پلمپ این پروژه فقط عملیات ساخت این تالار را در شهر یاسوج کندتر کرده و هیچ عایدی برای هیچ کس نخواهد داشت.

کمالوندی خاطر نشان کرد: ما از مدیریت جدید شهرداری خواهان مشارکت در امر تکمیل این پروژه هستیم و بر این اعتقادیم که تعطیلی و پلمپ این پروژه می تواند عواقب بدی همچون اختلال در واریز اعتبار کافی برای این پروژه و ضربه زدن به اهالی فرهنگ  استان داشته باشد.

وی ادامه داد: این گونه شتابزدگی ها در مورد پلمپ پروژه های ملی از سوی نهادی مانند شهرداری، باعث اختلال در امر بودجه های استانی و کندی این کارها در استان می شود.

کمالوندی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: ما هنوز این موضوع را به وزیرمحترم فرهنگ و ارشاد،استاندار، و نماینده مردم شهرستان بویراحمد و دنا ارجاع نداده ایم و خواهان تجدید نظر شهرداری در مورد این پروژه در آینده نزدیک هستیم.

 

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی