نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

11. آذر 1392 - 9:56
مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد خبر داد
معرفی 5 واحد عرضه لوازم الکتریکی به تعزیرات حکومتی
مدیرکل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد از معرفی 5 واحد عرضه لوازم الکتریکی و عمده فروش متخلف در یاسوج به تعزیرات حکومتی خبر داد.

به گزارش چهارفصل  به نقل از فارس، محمد محمدی امروز در یاسوج، اظهار کرد: پنج واحد عرضه لوازم الکتریکی و عمده فروش متخلف در یاسوج به تعزیرات حکومت معرفی شدند.

مدیرکل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بازرسان اداره‌‌کل استاندارد با مشارکت شرکت‌های بازرسی همکار از حدود 385 واحد تولیدی و صنفی مراکز عرضه و فروش فرآورده‌ها و کالاهای مشمول استاندارد اجباری، بازرسی به عمل آورده که در مرحله اولیه بازرسی، تذکر و اخطاریه‌های لازم را مبنی بر عدم عرضه فرآورده‌های غیراستاندارد به آنان ابلاغ کرده‌اند.

محمدی تصریح کرد: با وجود تذکرات و اخطارهای داده شده در مرحله دوم بازرسی‌ها، 5 واحد تولیدی متخلف که بدون توجه به اخطارهای قبلی به عرضه محصولات غیراستاندارد مبادرت کرده بودند، شناسایی و اقدامات قانونی لازم در این زمینه صورت پذیرفته است.

وی خاطرنشان کرد: هم‌استانی‌ها در صورت مشاهد هرگونه تخلف، بازرسان این اداره‌کل را در جریان گذاشته که با بازرسی و نظارت از تخلفات این واحد‌های تولیدی جلوگیری می‌شود.

وی افزود: این واحد‌های تولیدی متخلف به سازمان تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی و پرونده آنان تا حصول نتیجه و اعمال قانون، مورد پیگرد قرار گرفته است.

محمدی گفت: داشتن نشان استاندارد ممنوع بوده و توزیع کنندگان و فروشندگان این نوع کالاها باید در خصوص محصولات داخلی، داشتن نشان استاندارد و در خصوص کالاهای وارداتی، داشتن گواهی‌نامه انطباق با استانداردهای مربوطه را مورد توجه قرار دهند.  

مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در صورتی که واحدهای تولیدکننده محصولات بدون کیفیت و فاقد استانداردهای لازم تولید کنند بنا بر مقررات با دریافت تذکر، اخطار، تعلیق، ابطال پروانه استاندارد و یا برخورد قضایی اعم از جریمه و زندان روبرو می‌شوند.

محمدی تاکید کرد: مردم استان باید به تاریخ تولید و انقضاء مواد غذایی و همچنین به نشان استاندارد این محصولات توجه کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را به سامانه رسیدگی به شکایات 1517 این اداره‌کل گزارش دهند.

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی