به گزارش چهارفصل به نقل از فارس از تبریز، غلامرضا صادقیان عصر امروز در گفتوگو با خبرنگاران از پیش فروش 7 هزار دستگاه پیکان وانت خبر داد و گفت: روزانه 300 تا 400 دستگاه پیکان وانت در ایران خودرو تبریز تولید و به بازار عرضه میشود.
*تولید 450 هزار وانت پیکان
* ایجاد اشتغال برای 650 هزار نفر
* تولید هر پیکان وانت برای 1.5 نفر ایجاد اشتغال میکند
وی با بیان اینکه ایران خودرو تبریز از زمان افتتاح تا به امروز با تولید 450 هزار خودرو یکی از واحدهای صنعتی تاثیرگذار در ایجاد اشتغال بوده است، ادامه داد: با توجه به اینکه تولیدات این شرکت خودروی کاری است اگر به ازای هر خودرو 1.5 شغل احتساب کنیم ایران خودرو تبریز تاکنون برای 650 هزار نفر در کشور ایجاد اشتغال کرده است.
وی با بیان اینکه امسال این مجموعه صنعتی برای تولید بیش از 61 هزار دستگاه خودرو وانت بار برنامهریزی کرده است، گفت: در حال حاضر پیکان وانت تولید شده منطبق با یورو چهار است.
*تولید خودرو پی یو وان در ایران خودرو تبریز
صادقیان با بیان اینکه تولید خودرو پی.یو. وان نیز در برنامهریزی این مجموعه صنعتی گنجانده شده، گفت: این خودرو جدید از مزایای بسیاری نسبت به وانت بار پیکان برخوردار است و بر اساس سیاستهای این مجموعه صنعتی تولید آزمایشی این خودرو جدید از دهه فجر آغاز میشود.
وی با بیان اینکه تولید 30 هزار دستگاه از این خودرو برای سال 93 هدفگذاری شده است، گفت: با توجه به نیازهای روز جامعه، جایگزین شدن خط تولید پی یو وان با وانت بار پیکان بررسی و در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت ایران خودرو تبریز گفت: فراهم شدن این شرایط علاوه بر افزایش تولید و کاهش قیمت خودروهای داخلی نقش مؤثری نیز در ارتقای کیفیت این خودروها و در نهایت افزایش توان رقابتپذیری با خودروهای خارجی دارد.
وی خودروی پی یو وان مطابق با شاخصهای روز استاندارد دنیا را دارد، گفت: قیمت این خودرو بر اساس برآوردهای اولیه زیر 20 میلیون تومان خواهد بود.
صادقیان گفت: این خودرو وانت بار که با پلت فرم پژو 405 طراحی شده دارای موتور 1700 سی سی، ترمزهای ای بی اس بوده و دوگانهسوز بودن، داشتن کیسههای هوا و همچنین جای گیری مخزن سوخت زیر اتاق از مشخصات این محصول جدید ایران خودرو است.
تولید 30 هزار دستگاه پی یو وان در سال 93
صادقیان گفت: شرکت ایران خودرو تبریز در سال آینده 30 هزار دستگاه از این خودرو را به صورت انبوه به بازار عرضه خواهد کرد.
وی ادامه داد: این محصول، در بخش کابین بار بزرگتر بوده و دارای امکانات داخلی مانند ایربگ، کولر و سیستم های جدید مانند ای. بی. اس. است.
صادقیان دامه داد: برای تامین استاندارد یورو 4 نیز تغییرات سخت افزاری و نرم افزاری بر روی ای. ام. اس. و کاتالیست خودرو ایجاد شده است.
وی طراحی وانت در ایران را امری کاملا جدید و اختلاف فنی و تکنیکی از لحاظ طراحی محصول بین وانت پی. یو. وان. با وانت باردو را عمده دانست و گفت: این محصول در دو نوع بنزینی و پایه گاز سوز با گنجایش بار 700 و 600 کیلوگرم تولید میشود. چرخ های این وانت نیز بر اساس گنجایش بار طراحی شده و با چرخ سواری متفاوت است.
صادقیان برخورداری از موتور او. اچ. وی.جی. 2،استاندارد یورو 4 و نصب مخازن گاز در کف را از جمله ویژگیهای این وانت عنوان کرد و افزود: این ویژگی موجب میشود فضای بزرگتری برای بار اختصاص یابد.
انتهای پیام/گ
نظرات کاربران