نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

13. آذر 1392 - 19:31
نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: نخبه واقعی هیچ‌گاه به دنبال امتیازخواهی در فضای سیاست‌زده نیست.

به گزارش چهارفصل به نقل از  فارس از یاسوج، آیت‌الله سید‌شرف‌الدین ملک‌حسینی عصر امروز در جمع کارکنان بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مخترعین استانی و اساتید دانشگاه اظهار کرد: انسان برای این خلق نشده که تنها تراکمی از استعدادها باشد بلکه برای شکوفایی این استعدادها خلق شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این کلام شریف که «المعروف به قدر معرفه» ابراز داشت: از مشکلات امروزی جامعه این است که ظرفیت‌ها برای واگذاری مسئولیت‌ها سنجیده نمی‌شود.

آیت‌الله ملک‌حسینی دانش را به تنهایی برای انسان ارزش ندانست و افزود: اگر کسی دانش قرین با ارزش داشته باشد و جهت علم او برای خدمت به انسان باشد معلوم می‌شود که این ارزشی برای داشتن دانش مناسب دارد.

این استاد برجسته حوزه علمیه انسان نخبه را کسی دانست که بتواند از ظرفیت‌های خدادادی درست استفاده کند و در همین خصوص افزود: اگر همه ظرفیت‌ها در خدمت روح و روح در خدمت هدف خلقت باشد این انسان نخبه است.

وی به یکی دیگر از خصوصیات نخبه بودن اشاره کرد و با بیان این که نخبه هیچ‌گاه خود را ارزان نمی‌فروشد، تصریح کرد: انسان نخبه بر اساس ظرفیت‌ بر پایه داده‌ها فکر می‌کند تا به معرفت نو برسد.

آیت‌الله ملک‌حسینی نخبه را مبدع، نوآفرین و مکتشف دانست و گفت: نخبه از رشد فکری برخوردار است و قرآن برای این دسته از انسان‌ها فراخوان زده است.

وی با بیان اینکه سازندگان تسلیحات شیمیایی و بمب هسته‌ای هم در زمره نخبگان قرار دارند که رشد نهایی و مطلوب را نداشته‌اند، خاطرنشان کرد: ادای رسالت نسبت به خود و انسان‌های دیگر ایجاب می‌کند که انسان قواعد رشد فکری و علمی را بداند.

آیت‌الله ملک‌حسینی، جهت‌دار شدن علم در کشور را به برکت انقلاب دانست و گفت: علم باید در خدمت رشد باشد و نه نابودی نوع بشر و بر همین اساس علما فتوا داده‌اند که ساخت سلاح اتمی برای کشتار جمعی است و آن را حرام دانسته‌اند چون این گونه علم در مسیر نابودی بشر است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از این نگاه که همه چیز را در بودجه و اعتبارات می‌داند، تصریح کرد: باید اندیشید در گذشته‌ها که بودجه بود چه کردیم و به همین خاطر است که می‌گوییم کار باید به دست انسان‌های با فهم و نخبه باشد چرا که همه چیز بودجه نیست.

وی در ادامه گفت: اگر کار دانش‌بنیان نباشد و علم هم معطوف به کار نباشد درصد بالای بیکاری کنونی را خواهیم داشت.

این استاد برجسته حوزه از مضرات حاکمیت سیاست بر علم گفت و افزود: اگر سیاست در خدمت دانش قرار بگیرد آینده خوبی داریم و بدانیم که نخبگی با سیاسی‌کاری و حرف‌‌های مفت و بی‌ارزش همخوانی ندارد.

در پایان این نشست آیت‌الله ملک‌حسینی به برخی سؤالات و شبهات اساتید و نخبگان استانی پاسخ داد.

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی