نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

18. آذر 1392 - 9:56
تبلیغات نامتعارف، دیوارنویسی و برچسب های تبلیغاتی چهره و فضای شهری باشت را مخدوش كرده است.

به گزارش چهار فصل به نقل از پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس ب خامی نوشت، بعد از انتشار خبر پدیده دیوار نویسی در شهر یاسوج {اینجا بخوانید} این بار این معضل در شهرستان باشت خودنمایی کرده است.

 

دیوارنویسی به عنوان پدیده ای که چهره اکثر شهرهای ایران خصوصاً شهرستان باشت را مخدوش کرده تبدیل به محلی برای نوشتن انواع تبلیغات، شعارنویسی، تبلیغات مشاغل، درد دل و کری خواندن فوتبالی ها شده که مشکل فرهنگی بزرگی است.

البته دیوارنویسی همیشه محدود به دیوارهای شهر نمی شود بلکه گاهی شاهد آن هستیم که روی سطل های زباله شهرداری، بلوک های بزرگ وسط بلوارها و حتی درب منازل هم می توان انواعی از نوشته های گوناگون را دید که به نوعی موجب زشت شدن چهره شهر شده است.

 

 

 

به عنوان مثال دیوارنویسی و تبلیغات دیواری از نوعی که شرح آن گفته شد در جای جای شهر باشت به چشم می خورد و تبدیل به یکی از معضلات این شهر شده و گویا قرار نیست به این زودیها این وضعیت سامان پیدا کند.

این در حالی است که بر اساس ماده 92 قانون شهرداری‌ها نوشتن هر نوع مطلب یا الصاق هر نوشته‌ای بر روی دیوارهای شهر ممنوع است و افراد موظفند برای الصاق اعلانات خود صرفاً از محلهای تعیین شده توسط شهرداری استفاده کنند و در غیر این صورت علاوه بر دریافت خسارت، فرد متخلف به پرداخت جرایم دیگری توسط دستگاه قضایی محکوم خواهد شد.

 

فضای عمومی هر شهر، محیط زندگی شهروندان را تشكیل می دهد ،لازم است مدیران و مسوولان دستگاههای مرتبط از جمله مخابرات، اماكن نیروی انتظامی، مجمع امور صنفی و به ویژه شهرداری شهرستان باشت، تعامل و همكاری لازم جهت برخورد با پدیده دیوار نویسی غیرقانونی را داشته باشند تا با حذف این ناهنجاری ها، چهره شهر زیبا و آراسته شود.

 

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی