نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

21. آذر 1392 - 20:04
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از نگاه منفی برخی رسانه‌ها به دانشگاه آزاد اسلامی گفت: متأسفانه اینگونه رسانه‌ها، منافع ملی را در نظر نمی‌گیرند و با چنین سرمایه‌ای برخوردهای جناحی و تخریبی دارند.

به گزارش چهار فصل به نقل از شبکه اطلاع رسانی دانا  ایسنا نوشت، آیت الله هاشمی رفسنجانی، در دیدار جمعی از مسئولان و پژوهشگران مرکز تحقیقات مکاترونیک دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، با تشکر از دانشجویان و مسوولان این واحد، به تاریخچه تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی در ایران پرداخت و گفت: اوایل انقلاب می‌دیدیم که صف کنکور طولانی و امکانات کمّی دانشگاه‌های دولتی محدود است.

 

وی با یادآوری اثرات منفی عدم موفقیت جوانان برای ورود به دانشگاه در خانواده‌ها، گفت: خانواده‌ها و جوانان، دانشگاه را یک آرزوی غیرقابل تحقق می‌دانستند و وظیفه نظام اسلامی بود که شادابی علمی و دانشگاهی را در جامعه و خانواده‌ها زنده کند.

 

رییس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با ارائه تحلیلی از فضای انقلابی سال‌های اول و مخالفت با بخش خصوصی، گفت: متقاضیان تحصیلات دانشگاهی در زمانی که شورای انقلاب فرهنگی دانشگاه‌ها را تعطیل کرده بود، بیشتر شدند و این اوضاع باعث نگرانی مضاعف مسئولان نظام بود.

 

وی در ادامه با تاکید بر وجود امکانات نسبی فضاهای آموزشی و استاد و علاقه خانواده‌ها به تحصیلات عالیه فرزندان خود، گفت: خدمت امام(ره) رسیدم و اوضاع را توضیح دادم و ایشان بدون هیچ درنگی که انگار منتظر این پیشنهاد بودند، گفتند شروع کنید که حتماً مردم و خداوند کمک می‌کنند.

 

هاشمی‌رفسنجانی افزود: آن دانشگاه امروز بزرگترین دانشگاه حضوری جهان است که انقلاب و نظام اسلامی به آن می‌بالد.

 

رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد با اشاره به کمک‌های مردمی در شهرهای مختلف برای تأسیس واحدهای فراوان این دانشگاه در سراسر کشور، گفت: پس از ارتقاء کمی، اکنون باید به ارتقای کیفی بپردازیم که کار پژوهشی و تحقیقاتی و پرداختن به تحصیلات تکمیلی در سیاست‌های اعضای هیأت مؤسس و هیأت امنا قرار گرفته است.

 

وی گسترش دانشگاه آزاد در سراسر کشور را پرخیر و برکت دانست و گفت: در مقطعی برای رقابت با این دانشگاه، به دانشگاه پیام نور بیش از حد توجه شد که البته رقابت علمی همیشه خوب بوده و خواهد بود.

 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، ایران را سرشار از سرمایه انسانی در دانشگاه دانست و گفت: تا جایی که از من ساخته باشد، برای ارتقای علمی جوانان ایران اسلامی کمک خواهم کرد.

 

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی