نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

22. آذر 1392 - 17:03

به گزارش چهار فصل به نقل از صبح زاگرس، فارس نوشت، حجت‌الاسلام سید امان‌الله حسینی‌صدر ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به موضوع سوریه اشاره کرد و گفت: سوریه پای میز مذاکره می‌رود اما تسلیم هیچ‌گونه زورگویی نمی‌شود.

خبرگزاری فارس: سوریه به مذاکره ذلت‌بار تن نمی‌دهد

امام جمعه موقت شهر یاسوج به مذاکرات ژنو 2 اشاره کرد و گفت: سوریه برای نشستن پای میز مذاکره شرایطی برای خود دارد که لازم است طرف مقابل به این شرایط احترام بگذارد.

وی از عربستان به عنوان عامل اصلی در پیچیده شدن اوضاع و شرایط سوریه و ایجاد بحران در این کشور یاد کرد و گفت: مسئولیت بسیاری از این خون‌ریزی‌ها در سوریه بر عهده عربستان است که تروریست‌ها را کمک مالی و نظامی می‌کند.

وی جرم مردم سوریه را پایبندی به اصول خود دانست و گفت: این مردم اجازه نمی‌دهند دیگران برای آنها تعیین تکلیف کنند.

حجت‌‌الاسلام عبد‌الرحیم عبودی هم ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان باشت اظهار کرد:  27آذر سالروز شهادت آیت‌الله مفتح بزرگمرد تاریخ ایران اسلامی است مردی که اسوه وحدت میان حوزه و دانشگاه بوده و هست.

خبرگزاری فارس: وحدت حوزه و دانشگاه زمینه‌ساز توسعه است

امام جمعه باشت در ادامه اظهار کرد: در دنیای امروز که دشمن تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا با هرگونه اقدامی اختلاف در میان دانشگاهیان و حوزه ما بیندازد جایگاه والا و ارزشمند آیت‌الله مفتح روشن می‌شود و هم اکنون لازم است که همه مسئولان هوشیارانه و مفتح‌وار عمل کنند.

امام جمعه باشت به موضوع تفکیک جنسیت در دانشگاه نیز اشاره کرد و افزود: اختلاط پسران و دختران در دانشگاه‌های ما یک تفکر غربی است که طی چند سال گذشته اقدامات خوبی در راستای تفکیک کردن جنسیت در محیط‌های علمی و دانشگاهی انجام شده و لازم است مسئولان با جدیت و قاطعیت تمام تلاش خود را به کار ببندند و در این راستا اقدام کنند.

حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی نیز ظهر امروز در خطبه نخست نماز عبادی سیاسی جمعه گچساران با بیان این که اطاعت از حکم مقام معظم رهبری بر همه مردم و حتی مراجع تقلید نیز واجب است، اظهار کرد: میان حکم و فتوا تفاوت بسیاری وجود دارد زیرا در فتوا مقلدان هر مرجعی لازم به اطاعت از مرجع خود هستند اما در حکم صادره از سوی جانشین امام زمان(عج)، همه مردم حتی مراجع تقلید نیز ملزم به رعایت هستند.

خبرگزاری فارس: فاصله میان حوزه و دانشگاه به نفع دشمنان است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری جلسه شورای اداری گچساران با حضور آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در این جلسه بنده به بیان مشکلات و کمبودهای کنونی گچساران از جمله مهم‌ترین و اساسی‌ترین مشکل یعنی بیکاری پرداختم.

امام جمعه گچساران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز شهادت دکتر مفتح و وحدت حوزه و دانشگاه گفت: از تأکیدات امام راحل و مقام معظم رهبری وحدت حوزه و دانشگاه است.

حجازی افزود: اگر روزی ذره‌ای فاصله میان حوزه و دانشگاه ایجاد شود، این امر به نفع دشمنان ایران اسلامی است.

حجت‌الاسلام سیدنصیر حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته دهدشت، با اشاره به افتتاح مصلای امام خمینی(ره) تصریح کرد: انتظار می‌رفت با گذشت بیش از یک‌سال از آغاز عملیات این مجتمع فرهنگی، امروز به طور کامل مورد بهره‌برداری قرار می‌گرفت اما متأسفانه بی‌مهری مسئولان و رفتار ناعادلانه بعضی از مسئولان، باعث شد وضعیت ساخت مصلا به این شکلی باشد که می‌بینیم هنوز نواقصاتی دارد.

خبرگزاری فارس: دانشگاه نباید جولانگاه مسائل سیاسی شود

حسینی نماز جمعه را پایگاه اسلام خواند و با بیان اینکه مردم انقلابی و قدرشناس دهدشت سال‌ها روی ریگ ودر سرما و گرمای طاقت‌فرسا در بدترین شرایط نماز جمعه را رها نکردند، خطاب به مسئولان گفت: راه‌اندازی مصلای امام خمینی(ره) با گذشت چند سال از برگزاری نماز جمعه و حضور باشکوه مردم متدین دهدشت، با این وضعی که هنوز از سقف آن آب چکه می‌کند شایسته این مردم شریف نیست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه، در بخش دیگری از سخنانش، پدیده شوم خودکشی را مورد تبیین قرار داد و با اشاره به رفتار غیراصولی مردم در مراسم تشییع و خاکسپاری افرادی که دست به خودکشی می‌زنند، مصوبه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مبنی بر عدم حضور علنی روحاینون در مراسم این افراد را متذکر و یادآور شد: قبر این چنین افرادی باید در پایین‌ترین شکل کمی و کیفی قبور مسلمانان باشد و مسلمانان در تشییع جنازه آنها شرکت نکنند.

حسینی برگزاری مراسم مجلل برای این افراد را مشوق سایرین در خودکشی دانست و با قبح و زشت خواندن این گناه بزرگ، افزود: با این رفتاری که در مراسم آنها صورت می‌گیرد قبح این گناه زشت و زننده را کم جلوه می‌دهند.

امام جمعه دهدشت داشتن فکر سیاسی برای دانشجو را لازم خواند و با اذعان به اینکه شتاب علمی با حرکت سیاست‌زدگی گرفته می‌شود ابراز داشت: دانشگاه نباید جولانگاه مسائل سیاسی شود.

حسینی با اشاره به اختلاط زن و مرد در دانشگاه‌ها، این کار را خلاف تفکر دینی و اخلاق دانست و گفت: باید به این مسئله توجه شود و همانند مدارس، دانشگا‌ه‌های ما نیز تفکیک جنسیتی شوند.

 

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی