نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

23. آذر 1392 - 19:49
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ترک کردن ژنو توسط مسئولان مذاکره کننده ایرانی نوعی اعتراض به حرکت آمریکا و دفاع از حق ایران بود.

به گزارش چهار فصل به نقل از صبح زاگرس، فتاح محمدی با اشاره به تحریم های جدید از سوی آمریکا اظهار داشت: در توافقنامه ژنو این اجازه داده شد که اگر یکی از طرفین به تعهدات عمل نکند خود به خود عمل به تعهدات از سوی طرف مقابل لغو شده و اقدامات قانونی انجام می شود. 

وی به صداقت جمهوری اسلامی در مذاکرات و توافقنامه اشاره کرد و افزود: این مذاکرات پیامدهای خوبی برای ایران به همراه داشت و کمترین پیام آن پایبندی ایران بر حق غنی سازی خود و اثبات آن به جهان بود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ابراز داشت: آمریکا نباید به کنگره اجازه بدهد که مصوبات را تعلیق کند.

محمدی به پیامدهای توافقنامه در حوزه های مختلف در جمهوری اسلامی اشاره و تصریح کرد: جمهوری اسلامی یک نظام قانون مدار است که با رعایت حفظ مصالح و منافع خود حاضر است با دنیا تعامل داشته باشد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در توافقنامه با حسن نیت وارد شد اما طرف مقابل نتوانست به انجام متن موافقت نامه مقید باشد و در این جا نیز جمهوری اسلامی پیروز این مذاکرات بود.

محمدی ابراز داشت: آمریکا به سادگی نمی تواند افکار عمومی دنیا را قانع کند که ایران می خواهد صلح بین المللی را برهم بزند و در این میان جمهوری اسلامی نشان داد که دنبال صلح، امنیت و آرامش در دنیا است .

وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی با درایت مقام معظم رهبری و با سیاست های مدون و قانونمند به این دستاورد مهم دست یافت و قطعاً اگر آمریکا به تعهداتش عمل نکند،جمهوری اسلامی با اقتدار از منافع خود دفاع و به فعالیت های هسته ای ادامه می دهد.

معاون سیاسی و  امنیتی استاندار اضافه کرد: در ژنو به دنیا ثابت شد که ایران بر حق است و از حق خود یک قدم عقب نشینی نمی کند.

 وی با اشاره به اظهارات اخیرجان کری و اوباما در خصوص توافقنامه ژنو ابراز داشت: در دو بند از مفاد توافقنامه به صراحت حق غنی سازی و حقوق هسته ای ایران به رسمیت شناخته شد و سطح اختلاف غنی سازی در 20 درصد و 5 درصد است که 5 درصد را به رسمیت شناختند.

محمدی بیان داشت: افزایش 20 درصدی غنی سازی فعلاً به حالت تعلیق در آمده که طرفین اعتماد سازی کنند و طبق توافقنامه شش ماه حسن نیت و اعتماد سازی شکل گرفت.

وی اضافه کرد: قطعاً تصمیمات جدیدی اتخاذ می شود و اگر چنین نشود جمهوری اسلامی به همان روند قبل ادامه داده و طبق مفاد قرارداد پروتکل هسته ای آژانس انرژی اتمی، جمهوری اسلامی از حق خود استفاده می کند.

 وی در پاسخ به این سؤال که چرا هیئت ایرانی مذاکرات ژنو را ترک کردند، گفت: جمهوری اسلامی نمی تواند در تمام ابعاد و خواسته های آنان کوتاه بیاید و نظام ما تا جایی تعامل می کند که مصالح و منافع حفظ شود و این یک نوع اعتراض نسبت به عملکرد آمریکا است.

وی در پایان تأکید کرد: توافقات جمهوری اسلامی بر اساس فشارهای ظالمانه نبوده، بلکه یک تصمیم گیری همراه با تدبیر، قانونی و حقوقی بوده است و ایران هر جا احساس کند که این اعتماد و حسن نیت و جود ندارد از منافع خود دفاع می کند  

 

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی