نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

24. آذر 1392 - 14:22
نامه استیضاح وزیر صنعت معدن و تجارت در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تهیه شده و به امضاء نمایندگان رسیده و بعد از پایان تعطیلات مجلس تقدیم هیآت رئیسه می‌شود.

به گزارش چهارفصل به نقل از شبکه اطلاع رسانی دانا،سراج24 نوشت، طرح انتزاع وظایف کشاورزی که در مجلس تصویب شد و تبدیل به قانون شد تمام وظایف مربوت به تولید، صادرات و واردات محصولات کشاورزی را از وزارت صنعت، معدن و تجارت گرفته و به وزارت کشاورزی محول کرده است.

این موضوع بسیاری از رانت‌ها را از بین میبرد و همچنین بسیاری از ذی‌نفعان این قضیه که در وزارت صنعت نیز نفوذ دارند را متضرر می‌کند و همین مسئله موجب شد که تصویب این طرح در مجلس با مشکلات و اعمال نفوذهای فراوان به تعویق بیافتد.
 
اما در هر صورت نمایندگان موفق شد این طرح را تصویب و به قانون تبدیل کنند و قرار بود این قانون تا پایان آبان ماه به اجرا درآید اما اینگونه نشد.
 
در همین راستا سخنگوی کمیسیون کشاورزی در گفتگویی با اشاره به اجرایی نشدن طرح انتزاع محصولات کشاورزی گفت: دولت در این رابطه خلف وعده کرده بر همین اساس نامه استضیاح وزیر صنعت به امضای نمایندگان مجلس از جمله کمیسیون کشاورزی رسیده و بعد از تعطیلات به هیأت رئیسه مجلس ارائه می‌شود.
 
عباس پاپی‌زاده بالنگان با اشاره به اینکه طرح انتزاع محصولات کشاورزی در اسفند سال 91 به تصویب مجلس رسید و از همان زمان باید توسط دولت ابلاغ و اجرایی می‌شد، ادامه داد: اما با توجه به شرایط موجود در کشور، پارلمان به صورت عرفی نه قانونی تا آبان ماه به دولت برای اجرای این قانون فرصت داد.
 
وی ادامه داد: حال که تنها یک هفته به پایان آذر ماه باقی نمانده برخی از مسئولان وزارت صنعت از ابلاغ نشدن این قانون از سوی دولت سخن می‌گویند این درحالی است اختلافات درون دولت هیچ ارتباطی به کشاورز ندارد و مسئولان دولتی خود باید نسبت به رفع این مشکل اقدام کنند.
 
سخنگوی کمیسیون کشاورزی ،آب و منابع طبیعی با اشاره به نشست اعضای کمیسیون با وزاری جهاد کشاورزی و صنعت،معدن و تجارت به عنوان متولیان اصلی اجرای این طرح، گفت: در حال حاضر به دلیل عدم هماهنگی بین وزارت‌خانه تولیدی و تجاری شاهد هستیم بسیاری از کشاورزان متحمل‌ زیان‌های بسیاری شده‌اند.
 
وی با تاکید بر ضرورت تمرکز در خصوص هر گونه تصمیم‌گیری در رابطه با واردات و صادرات محصولات کشاورزی، اظهار داشت: در چنین شرایط دیگری با مشکلی به اسم واردات بی‌رویه یا واردات در زمان برداشت محصولات روبرو نمی‌شویم. 
 
انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا