نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

24. آذر 1392 - 19:49
با گذشت چند سال از بهره بردای جاده کمربندی بلکو، این محور با مشکلات عدیده ای روبرو است.

به گزارش چهارفصل به نقل از صبح زاگرس  بویرخبر نوشت، کمربندی بلکو پروژه ای است که شهرداری یاسوج توانست پس از 21 سال آن را به اجرا در آورد، این پروژه بزرگ باعث شد بن بست ترافیکی شهر یاسوج از وضعیت بحرانی خارج و به سر و سامان نسبی برسد.

 

این محور مواصلاتی به طول پنج کیلومتر، بلوار عدل شهر یاسوج را به پل سوم  رودخانه بشار در جنوب این شهر متصل کرده و باعث می شود که بار ترافیکی این منطقه روان تر و آسان تر شود.

اما با این تفاسیر و نقش مهم کمربندی بلکو، چند سالی است که عملیات تعریض و تکمیل آن راکد مانده و عملاً هیچ اقدام مؤثری بر روی آن صورت نگرفته است.

وجود پیچ های خطرناک، عرض کم ، نبود علائم راهنمایی و رانندگی و نداشتن روشنایی از جمله مهم ترین مشکلات این جاده مواصلاتی است.

 

 

شاید اصلی ترین دلیل به تأخیر افتادن این گونه پروژه ها در شهر یاسوج، کمبود اعتبارات استانی و شهری است.

لازم به ذکر است که عملیات ساخت این کمربندی در سال 89  و در زمان مدیریت بهرامی شهردار سابق یاسوج با هدف متصل کردن شمال و جنوب شهر یاسوج آغاز شد.

 

بعد از تغییر و تحولات در شورای شهر و شهرداری یاسوج، جاوید شهردار جدید قول تکمیل و به پایان رساندن این  پروژه را به شهروندان یاسوجی داد.

با توجه به حجم بالای ترافیک در این محور، به نظر می رسد غافل ماندن از این پروژه می تواند حوادث خونین دیگری مثل جاده دشت روم را به بار آورد.

از دیگر کارهای ناتمام این پروژه می توان به نیمه کاره رها کردن پل ارتباطی این جاده کمربندی یا پل بلکو در این منطقه اشاره کرد که با گذشت چند سال از آغاز کار هنوز به اتمام نرسیده و نیمه تمام رها شده است.

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی