نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

27. آذر 1392 - 13:10
نخبگان کهگیلویه و بویراحمد که دستاوردهای پژوهشی یک سال اخیر خود رابه پژوهشکده ی معلم یاسوج آورده اند از این نمایشگاه می گویند.

به گزارش چهارفصل به نقل از صبح زاگرس، صبح روز شنبه؛ 23 آذر، نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور خادمی؛ استاندار وجمعی از مدیران استانی و به میزبانی آموزش و پرورش استان در پژوهشکده ی معلم یاسوج افتتاح شد.

در همان روز شروع نمایشگاه، رئیس بنیاد نخبگان استان با انتقاد از محل برگزاری نمایشگاه، استارت انتقاد از نمایشگاه امسال را به صدا درآورد. او معتقد بود مراسم این هفته باید در محل نمایشگاه های شهرداری یاسوج برگزار می شد.

پس از انتقاد علی مرادی از محل برگزاری نمایشگاه، برخی از غرفه داران نیز در گفت و گو با خبرنگاران از محل انتخابی گلایه کردند.

ما نیز تصمیم گرفتیم ضمن بازدید از این نمایشگاه داشتیم پای حرف نخبگانی بنشینیم که دستاوردهای پژوهشی یک سال اخیر خود به مکان آورده بودند تا ببینیم دلیل گلایه های آن ها در خصوص انتخاب مکان و برخی دیگر از مسایل مربوط به نمایشگاه چیست؟

رضا یکی از پژوهشگرانی است که طرحش را به این نمایشگاه آورده، او با انتقاد از محل نمایشگاه گفت: چرا می بایست این نمایشگاه در جایی برگزار شود که از لحاظ جغرافیای مکانی محل خوبی برای بازدید نباشد؟

یکی دیگر نخبگان شرکت کننده در نمایشگاه هفته پژوهش استان این سؤال را از استاندار پرسید: آقای استاندار آیا می بایست صرفاً به خاطر زودتر افتتاح شدن یک پژوهشکده، کیفیت برگزاری این نمایشگاه تا این سطح پایین بیاید؟

همکار این آقای نخبه هم مکان این نمایشگاه را مناسب ندانست و گفت: آیا محل های مناسب تر و مکان های در دسترس تری نمی بایست در مرکز شهر تدارک داده می شد تا این نمایشگاه ظرفیت خود را در آن جا به نمایش بگذارند؟

یکی از غرفه داران که خود را علی معرفی کردح ضور برخی غرفه های اداری در نمایشگاه را بی اثر و بی معنی خواند و ادامه داد: آقایان سازمان ها و ادارات آیا این نمایشگاه با نام نمایشگاه دستاورد های پژوهشی بود یا فقط عرصه ای برای جولان دستگاه های ارسالی از مرکز کشور برای ادارات؟

یکی دیگر از مهندسان حاضر در نمایشگاه گفت: بسیاری از اقلامی که به عنوان دستاورد در نمایشگاه آورده اند از قبل آماده شده و فقط صرفاً برای جا پرکنی در محل نمایشگاه گذاشته شده اند.

این مهندس جوان ادامه داد: امروز ضرورت تحقیقات کاربردی در کشور ما بسیارمورد توجه است اما هم چنان که در این نمایشگاه می بینیم به جز 2 تا 3 غرفه که دستاورد پژوهشی دارند سایر غرفه ها تنها فضایی ملو از طرح های کاغذی هستند.

به گزارش صبح زاگرس، در روزهای گذشته نیز، مرادی؛ رئیس بنیاد نخبگان استان هم در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با انتقاد از مکان برگزاری نمایشگاه پژوهش در کهگیلویه و بویراحمد از عبارت "ماشین پژوهش استان در گل گیر کرد" برای وضعیت این نمایشگاه استفاده کرد.

مرادی در این نشست خبری گفته بود: نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی در یاسوج، گاز و جاده مناسبی ندارد، البته باوجود زیرسازی که  از قبل برای این جاده انجام گرفت به دلیل بارش باران شاهد گل آلود شدن ورودی نمایشگاه بودیم.

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی