نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

19. دى 1392 - 15:31
توزیع نامناسب در شهرستان لنده باعث شد
بازار سیاه سیلندر گاز و هجوم مردم برای تهیه هیزم
توزیع نامناسب و غیراصولی سیلندرهای گاز مایع در شهرستان لنده باعث نارضایتی و دست درازی مردم به طبیعت برای تهیه هیزم شده است.

به گزارش چهار فصل به نقل از پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس   خبر لنده نوشت، در حالی که برخی از روستاهای استان کهگیلویه  و بویراحمد از نعمت گاز برخوردارند، هستند روستاهایی که اهالی آن ها مجبورند از سیلندر گاز برای پخت و پز و امورات دیگر زندگی خود استفاده نمایند.

شهرستان لنده نیز از این قاعده مستثنی نبوده و برخی از روستاها و حتی بخش هایی از شهر لنده مرکز این شهرستان به دلیل عدم گازکشی از سیلندر گاز استفاده می کنند.

اما نبود ساز و کار مشخص و برنامه ریزی مناسب در شهرستان لنده باعث شده که اهالی برای گرفتن سیلندر گاز مایع ضمن تحمل هزینه های زیاد زمان طولانی از وقت خود را به تهیه سیلندر گاز اختصاص دهند.  

آن ها برای گرفتن کپسول گاز مجبورند چند روز پشت سرهم به عاملین توزیع سیلندرهای گاز مایع مراجعه کرده و مبلغی بین 60 الی 100هزار ریال بپردازند.

به دلیل کمبود و ضعف در سیستم توزیع سیلندر گاز مایع در شهرستان لنده اهالی حاضر به پرداخت هزینه های سنگین اضافه هستند.

شاید یکی از دلایل کمبود سیلندر گاز در شهرستان و نامطلوبی خدمت دهی تعطیلی شرکت ثلاث امور عشایری لنده باشد چرا که بخش عظیمی از سیلندرهای گاز شهرستان لنده و نیاز عشایران و روستائیان به نوسیله این شرکت تأمین می شد.  

ایجاد بازار سیاه، باعث شده برخی از سودجویان سیلندر را بیشتر از نرخ مصوب سازمان حمایت از تولید کننده و مصرف کننده که مبلغ 45500 ریال است به مردم عرصه کنند.

بی ثباتی در سیستم توزیع، باعث سرگردانی متقاضیان سیلندر گاز مایع در شهرستان لنده شده است.

این بی ثباتی و نبود شبکه مناسب جهت توزیع سیلندر گاز مایع در شهرستان لنده باعث به وجود آمدن بازار سیاه، هجوم روستائیان برای تهیه نفت و دست درازی به طبیعت برای تهیه هیزم شده است.

 

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی