نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

26. دى 1392 - 18:24
درخواست جمعی از کتابداران استان از مسئولان
آزموده را آزمودن خطا است
جمعی از کارکنان نهاد کتابخانه های استان کهگیلویه و بویراحمد خواستار حساسیت و دقت مسئولان در انتخاب مدیر این نهاد در استان شدند.

به گزارش چهار فصل به نقل از پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس از یاسوج، جمعی از کارکنان و کتابداران نهاد کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد با ارسال متنی به این پایگاه خبری خواستار دقت مسئولان در انتخاب مدیر این نهاد فرهنگی شدند.

در این متن آمده است: در جوامع پیشرفته و مدرن ، انتخاب مدیر هر مجموعه فرآیندی است که در آن آموزش های علمی و عملی، تجربه، استعداد، مدارک آکادمیک مرتبط و البته تعهد و وجدان کاری و اخلاقی در انتخاب آن فرد موثر می باشد؛ اما در جوامع سنتی و بعضاً شوونیسم مانند استان ما به جای بررسی فاکتورهای ذیل اشاره شده و شایسته سالاری ، روابط ناسالم قومی جای ضوابط قانونمند را گرفته است.

 شاهد آن هستیم افرادی که نامزد مدیریت در پست های کلان مدیریتی در استان هستند، توسط ریش سفیدان و کدخداهای محلی به نمایندگان و مسئولان معرفی شده و بدون اینکه نظر اهل فن و نخبگان لحاظ شود، بدلیل روابط ناسالم و نفوذ افراد ذی نفوذ محلی انتخاب شده که البته می توان گفت هرکس رای بیشتری دارد و فامیل بیشتر، احتمال اینکه بر کرسی مدیریت نیز بنشیند زیاد است و آنچه نباید بشود اتفاق می افتد.

اما این مقوله در ادارات فرهنگی و هنری که در استان ما معمولاً طفیلی و غیر مهم تلقی می شوند و دعواها بر سر آن کمتر است و چپ و راست و اعتدال، گرمسیری و سردسیری راحت تر بر سر انتخاب مدیر آن به توافق می رسند چشمگیر تر است.

این روزها که زمزمه تغییر مدیران به گوش می رسد نام یکی از مدیران اسبق فرهنگی که چندین سال با استفاده از روابط خانوادگی خود، یکی از مهمترین نهادهای فرهنگی را به ویرانه ای تبدیل کرده بود و این نهاد ارزشمند را با حجره تجاری پدر اجدادی خود اشتباه گرفته بود طنین انداز محافل و سایت های محلی گشته است.

البته این شخص بزرگوار  از لحاظ شخصی فردی دوست داشتنی است اما در عین حال فاقد تحصیلات آکادمیک است و زیر نظر هیچ موسسه و دانشگاهی تحصیل نکرده است.

 در زمان مدیریت ایشان هیچ اقدام مثبت فرهنگی به جز استخدام فامیل، همولایتی ها دامادها و خواهر زاده ها و آقازاده ها صورت نگرفته و هر روز به جای اجرای برنامه های مدون فرهنگی و علمی و پژوهشی به درگیری با کارمندان و کارکنان آن نهاد می پرداخت.

او بجز حاشیه و کارهای مخالف با برنامه های این نهاد علمی و فرهنگی اقدامی انجام نداده و اتفاقاً بدون اینکه هیچ دیدگاه سیاسی داشته باشد در همه دوره ها چرخش 180 درجه ای داشته و چه در زمان دولت اصولگرای آقای احمدی نژاد، همگام با آقای هدایت خواه و چه در موقعیت کنونی همراه با جریان اعتدال گرای اصلاح طلب به خاطر داشتن نسبت خانوادگی با یکی از نمایندگان مجلس و برای اینکه شش ماه آخر خدمت خود را با حقوق بالا به پایان برساند توسط برخی نامزد شده تا بار دیگر مظلومیت فرهنگ بیشتر و بیشتر در این استان به چشم آید .

اگر این شنیده ها درست باشد، ضرب المثل قدیمی که آزموده را دوباره آزموده خطاست دوباره تداعی گردد.ما کارکنان و کتابداران نهاد کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد از مسئولین و مقامات استانی خاضعانه خواهشمندیم که در انتخاب مدیریت این مجموعه نهایت تدبیر و حساسیت را داشته و با انتخاب شخصی اصلح و شایسته، قدمی هرچند کوچک در اعتلای اهداف این نهاد علمی و فرهنگی بردارند.

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی