نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

27. دى 1392 - 14:54
هنرمند هم استانی از روز فرار شاه می گوید
آن قدر بوق زدند که باطری ها خوابید
شاعر و نویسنده کهگیلویه و بویراحمدی از خاطراتش از سال فرار شاه در 26 دی 57 می گوید.

به گزارش چهار فصل به نقل از پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس، حسین آذر شب، شاعر و نویسنده مطرح استان کهگیلویه و بویراحمد خودش را یکی از کسانی معرفی کی کند که در سال های مبارزه با حکومت ظالم پهلوی حضور داشته است.

نشست بررسی و نقد کتاب "کتیبه ها و سنگ نوشته های استان کهگیلویه و بویراحمد" که در حوزه هنری شهر یاسوج برگزار شد فرصتی بود تا از خاطرات این هنرمند هم استانی درباره روز فرار شاه از کشورمان چند جمله بشنویم.

او می گوید: من دانش آموز سال چهارم دبیرستان رشته فرهنگ و ادب بودم، زمانی که شاه فرار کرد ما آن قدر خوشحال بودیم که فقط پر نداشتیم که پرواز کنیم. اخبارها را از رادیویی بی بی سی  و رادیوی ملی دنبال کردیم، شاه خودش می گفت که برای استراحت و بهبودی کسالتش موقتاً از کشور می رود اما روزنامه ها تیتر زدند شاه رفت و این موج خوشحالی همه شهر و روستاهای کشور را دربر گرفت.

آن روز، ماشین ها آن قدر در خیابان ها بوق زدند که باطری آن ها خوابید. ما واقعاً شاد بودیم چون می دانستیم که شاه رفت و دیگر برنمی گردد. می دانستیم دیگر امام خمینی(ره) به کشور برمی گردد.

آذر شب به سابقه مبارزاتی مردم کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: مردم استان ما در سال های مبارزه با حکومت ظالمان شاهنشاهی در تظاهرات ها شرکت داشتند، پلاکارت حمل می کردند، شعار سر می دادند و..

این شاعر و نویسنده کهگیلویه و بویراحمدی وحدت را عامل پیروزی ملت ایران دانست و بیان کرد: آن چه تا امروز باعث پیروزی ها و پیشرفت های ملت ما بوده وحدت بوده، وحدتی که در سایه حمایت از ولایت باعث عزت ایران شده و باید این وحدت همواره وجود داشته باشد.

انتهای پیام /گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی