نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

27. دى 1392 - 17:55
در بازدید مسئولان استانی از پیست اسکی کاکان یاسوج مشخص شد که سرنوشت پیست اکنون در میان منازعات خانوادگی دچار وضعیت پیچیده‌ای شده که خدمات‌رسانی به مردم و علاقه‌مندان را دچار کندی کرده است.

به گزارش چهار فصل به نقل از خبرگزاری فارس از یاسوج، با دعوت مسئولان استانی از خبرنگاران برای بازدید از وضعیت پیست اسکی کاکان صبح امروز اکیپی از مسئولان ارشد استانی به ریاست دکتر فتاح محمدی معاون سیاسی امنیتی استاندار و معاون امور جوانان اداره ‌کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد از این مجموعه بازدید به عمل آوردند. 

با ورود به پیست اسکی فضا به گونه‌ای سنگین بود که همه جا بوی اختلاف و دودستگی می‌داد که این نیز برای خود داستان مفصلی دارد و در گزارش‌های بعدی به صورت ویژه به آن پرداخته می‌شود.

به گزارش فارس، اما آن چیزی که باید مردم و به خصوص دوستداران و علاقه‌مندان از اسکی مطلع باشند این است که اختلافات اسکی هم ریشه انتخاباتی دارد و به نحوی با انتخابات محلی در سطح شوراهای شهر از جمله شورای شهر یاسوج مرتبط است.

در این بازدید معلوم شد که اختلافات انتخاباتی تا چه اندازه در همه چیز رسوخ کرده و حتی رشته مفرح اسکی را هم بی‌نصیب نگذاشته است جایی که نزدیکترین افراد از لحاظ وابستگی‌های خانوادگی همه چیز را تحت‌الشعاع انتخابات قرار داده‌اند.

فضای به گونه‌ای سنگین به نظر می‌رسید که در هنگام پذیرایی از میهمانان، دکتر فتاح محمدی معاون استاندار از طرفین خواست تا این پذیرایی را سفره وحدت در اسکی استان تلقی کنند.

دسته‌بندی و گروه‌کشی در اسکی استان به حدی رسیده که مسئولان اسکی که همانند ساوه‌ شمشکی‌ها از یک خانواده و با یک نام خانوادگی هستند و هر یک دیگری را متهم به اخلال و کم‌کاری می‌کنند.

البته شاید ذات رشته ورزشی اسکی که مردم عادی نمی‌توانند در آن ورود پیدا کند همین بوده و این‌گونه منازعات از بالا تا پایین در کشور وجود داشته اما آن‌ که در این بین ضرر می‌کند جوانان مستعدی هستند که دود این اختلافات خانوادگی موجود در اسکی استان به چشم آن‌ها می‌رود.

در این میان به حرف‌های دو گروه در اسکی استان گوش فرا دادیم.

به همین خاطر و برای پی بردن به مشکلات پیست اسکی کاکان به سراغ یکی از ورزشکاران حاضر در پیست رفتیم و مشکلات را از زبان وی جویا شدیم.

مسعود مجیدی با ابراز نارضایتی از وضعیت موجود در پیست اسکی کاکان گفت: به نظر من خدمات‌رسانی سال گذشته در پیست بهتر از امسال بود.

وی گفت: در سال‌های گذشته از فرصت تابستان برای برنامه‌ریزی در زمستان استفاده می‌شد اما امسال در خود زمستان و پس از بارش برف شروع به برنامه‌ریزی کردند که وضعیت را می‌بینیم و پیست‌کوب و همچنین تله اسکی خراب است و با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنیم.

در همین حین یکی از همین ورزشکاران سخن مجیدی را قطع کرد و موضوع جالبی را پیش کشید و به خبرنگار فارس گفت: آقای خبرنگار من واضح و آشکار به شما می‌گویم که مشکل پیست اسکی کاکان به آقایان خدابخش امیری رئیس هیئت اسکی کهگیلویه و بویراحمد و همچنین کرامت امیری رئیس هیئت اسکی شهرستان بویراحمد برمی‌گردد که با هم اختلاف و به نوعی مشکل دارند و هماهنگ نیستند و این عدم هماهنگی به رشته اسکی و این پیست لطمه وارد می‌کند.

در ادامه این گزارش به سراغ طیف دیگر این منازعه یعنی کرامت امیری رئیس هیئت اسکی شهرستان بویراحمد رفتیم و نظر وی را در خصوص اظهارات عنوان شده جویا شدیم.

رئیس هیئت اسکی شهرستان بویراحمد که پسر عموی رئیس هیئت اسکی استان است به خبرنگار فارس گفت: همه می‌دانند که در اسکی استان من قبل از همه وارد این رشته ورزشی شدم و دیگران بعد از ما به این رشته ورود پیدا کردند.

کرامت امیری گفت: برخی از دوستان که اکنون ادعای پیست را می‌کنند با رایزنی‌های سیاسی اختیار امور را در دست گرفتند و پیست را به کل مخروبه کردند که امسال توانستم با ده‌ها مشکل و دردسر دوباره آن را احیا کنم.

وی در ادامه گفت: به خاطر مشکلاتی که آقایان برای اسکی استان ایجاد کردند قهرمانان اسکی ما در جاهای دیگر فعالیت می‌کنند که نمونه آن افرادی مانند آرش بشارتی هستند.

رئیس هیئت اسکی شهرستان بویراحمد که امسال خود مدیریت مجموعه پیست اسکی کاکان را برعهده گرفته است، تصریح کرد: دستگاه‌های ما به علت عدم نگه‌داری صحیح تخریب شده بود و هیچ توجهی به مدیریت نگه‌داری آن نمی‌شود چراکه نگه‌داری پیست نیاز به تخصص دارد.

امیری به فارس گفت: کسی که قدر این دستگاه‌ها را بداند نداشتیم ولی امسال تعمیرات اساسی آن را انجام دادیم و هر کجا دست گذاشتیم این پیست مشکل داشت.

وی به قیمت دستگاه‌ها از جمله بالابر اشاره کرد و گفت: در سال 83 این دستگاه را 20 میلیون تومان خریداری کردیم که اکنون 300 میلیون تومان قیمت آن است و کسی قدر آن را نمی‌داند.

این مسئول عدم نگه‌داری را موجب خرابی دستگاه پیست‌کوب دانست و اظهار کرد: به دلیل عدم نظارت بر این دستگاه که قیمت آن 500 میلیون تومان است در حال حاضر نمی‌توان از آن به خوبی استفاده کرد.

امیری به علت عدم همدلی در این پیست اشاره کرد و افزود: کسی که دلسوز باشد و خودش زجر کشیده باشد به فکر اختلاف نمی‌افتد چراکه این پیست آبروی استان است.

دست‌اندرکاران اسکی کهگیلویه و بویراحمد دور سفره وحدت بنشینند

در همین حال فتاح محمدی معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز از وجود اختلاف در میان مجموعه دست‌اندرکاران اسکی اظهار نگرانی کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این بازدید اظهار کرد: این پیست یکی از مکان‌های سیاحتی ورزشی کشور در جنوب غربی ایران است و جزو نادرترین مناطق در جنوب کشور است که دسترسی به آن برای مردم خونگرم جنوب در فصل زمستان میسر خواهد بود.

محمدی ادامه داد: به همین دلیل مسئولان کشوری و استانی وظیفه دارند برای ایجاد زیرساخت‌های مطلوب در آن اقدام لازم را انجام دهند تا کسانی که از نقاط مختلف کشور و حتی از کشورهای حوزه خلیج فارس به این مکان می‌آیند بهره لازم را ببرند.

این مسئول ارشد استانی در کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تا رسیدن به یک پیست کامل و در شان منطقه و استان کارهای زیادی باید در آن صورت بگیرد و اعتبارات زیادی لازم دارد.

محمدی گفت: به دنبال این هستیم که به صورت مقطعی نیازهای اولیه را برطرف کنیم و به همین دلیل جلسه‌ای در استان برگزار می‌کنیم.

وی گفت: ولی لازمه رسیدن به یک پیست مطلوب برنامه‌ریزی بلندمدت و همچنین تدوین طرح جامع پیست اسکی کاکان است که این مشکلات را در شورای ورزش استان پی‌گیری می‌کنیم.

محمدی افزود: با استفاده از اعتبارات استانی و ملی به دنبال رفع مشکلات پیست اسکی کاکان هستیم.

حال باید دید که در شورای ورزش استان که برای بررسی مشکلات اسکی برگزار می‌شود تا چه اندازه می‌توان امیدوار به رفع اختلافات آن هم از نوع خانوادگی در رشته اسکی و مدیریت پیست اسکی کاکان بود.

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا