نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

28. دى 1392 - 17:04
برف سنگین زمستانی اگر چه در کهگیلویه و بویراحمد شادی مردم به خصوص کودکان و از همه بیشتر کشاورزان را فراهم کرده اما نبود امکانات و کاستی‌ها موجب ایجاد زحمت برای بخش زیادی از مردم در روستاها و عبور و مرور در جاده‌ها شده است.

به گزارش چهار فصل به نقل از خبرگزاری فارس از یاسوج، صبح امروز در شهرستان‌های بویراحمد و دنا شاهد بارش سنگین برف بودیم که برای چهارمین‌ بار متوالی در دی‌ماه صورت گرفته و خوشحالی کشاورزان، دانش‌آموزان و ... را برانگیخته است.

در ساعات اولیه صبح امروز بارش رحمت الهی برای چهارمین ‌بار جامه سفید به تن یاسوج کرده و شادی مردم را دوچندان کرده است.

با بارش‌ چهارمین برف در پایتخت طبیعت ایران صبح امروز از سوی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد مدارس نوبت صبح شهرستان‌های بویراحمد و دنا تعطیل اعلام شد که خوشحالی دوچندانی در این برف برای دانش‌آموزان به همراه داشت.

با وجود این‌که طی چند سال اخیر، بارش برفی در استان رخ نداده بود اما با این وجود بارندگی‌های امسال خوشحالی وصف‌ناپذیری در بین مردم کهگیلویه و بویراحمد خصوصا شهرستان‌های سردسیری ایجاد کرده است.

استان کهگیلویه و بویراحمد که دارای آب و هوایی متفاوت در هر کدام از شهرستان‌ها است در حال حاضر که یاسوج و سی‌سخت سفید پوش است گچساران و دهدشت و بهمئی بارش باران را تجربه می‌کنند که طبیعت وصف‌ناپذیری در ایام بهار و تابستان خلق می‌کنند.

بازگشایی محورهای مواصلاتی به مرکز کهگیلویه و بویراحمد

البته علاوه بر زیبایی‌های انکارناپذیر قاب زمستانی در یاسوج و دنا خدمات‌دهی در این ایام نیز باید مهمترین اولویت دستگاه‌های خدمات‌رسان باشد.

موضوع خدمات‌دهی متولیان امر در بارندگی‌ها با وجود چهارمین برف زمستانی موضوع تازه‌ای نبوده بلکه باید با وجود بارش‌های گذشته بازگشایی معابر و خیابان‌ها با سرعتی بیشتر صورت می‌گرفت تا آحاد مردم متوجه آمادگی ستاد مدیریت بحران استان باشند.

هم‌اکنون که بارش برف در بویراحمد و دنا ادامه دارد و به گفته رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد تمامی محورهای مواصلاتی به مرکز استان باز است اما بازگشایی در سطح معابر و خیابان‌های درون شهری به کندی صورت می‌گیرد.

سرهنگ منوچهر سیاهپور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به بارش سنگین برف در شهرستان‌های سردسیری بویراحمد و دنا اظهار کرد: در شهرستان‌های گچساران، بهمئی و دهدشت بارش به صورت باران بوده که به دلیل لغزندگی جاده‌ها و معابر ضروری است تردد با احتیاط کامل صورت گیرد.

وی با تاکید به بارش سنگین برف در شهرستان‌های سردسیری بویراحمد و دنا و رعایت نکات ایمنی به رانندگان ادامه داد: از کلیه رانندگان تقاضا می‌شود از ترددهای غیرضروری جلوگیری کنند تا شاهد عواقب جبران‌ناپذیری نباشیم.

رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد به محورهای مواصلاتی به مرکز استان اشاره کرد و گفت: در محورهای اصلی یاسوج ـ شیراز، یاسوج ـ اصفهان، یاسوج ـ کاکان ـ اقلید، سی‌سخت ـ یاسوج و یاسوج به بابامیدان تردد با رعایت نکات ایمنی صورت می‌گیرد.

این مسئول با بیان اینکه بارش برف در محورهای اصلی و گردنه‌های برف‌گیر بسیار سنگین است، ادامه داد: در حال حاضر تمامی جاده‌های اصلی استان باز و تردد به آسانی انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بارش برف در شهرستان‌های بویراحمد و دنا نیز بسیار سنگین است، گفت: به دلیل بارش باران و برف تردد در گردنه‌ها و محورهای مواصلاتی به کندی صورت می‌گیرد که از رانندگان تقاضا می‌شود در صورت ضرورت با رعایت نکات ایمنی به جاده‌ها ورود پیدا کنند.

با بارش رحمت الهی باعث خوشحالی مردم استان کهگیلویه و بویراحمد شده است اما میزان خدمات‌دهی مجموعه دستگاه‌های خدمات‌رسان جای تامل دارد که چرا استانی با وجود بارش‌های متوالی به گفته مسئولان اجرایی و به خصوص استاندار اکنون استان تنها با 50 درصد این ظرفیت به خدمات‌رسانی مشغول است.

با وجود میزان امکانات مجموعه شهرداری بازگشایی معابر به کندی صورت می‌گیرد و شهرداری یاسوج با حداقل امکانات و ماشین‌آلات وارد شده، پاسخگوی بارش‌های اخیر برف نبوده است.

پژمان نیک‌اقبالی نیز در این‌باره از باز بودن محورهای مواصلاتی به مرکز استان خبر داد و گفت: در حال حاضر تمامی محورهای ارتباطی به مرکز استان باز بوده و تردد به سختی و با زنجیر چرخ امکان‌پذیر بوده است.

رئیس ستاد مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد ضمن توصیه به شهروندان نسبت به رعایت نکات ایمنی در بارندگی‌ها اظهار کرد: با توجه به این‌که امکانات خدمات شهری جهت بازگشایی جوابگوی چنین بارشی نیست از شهروندان تقاضا می‌شود از ترددهای غیرضروری در سطح معابر درون شهری و حتی برون شهری خودداری کنند.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: از رانندگان تقاضا می‌شود در صورت تردد ضروری با زنجیر چرخ به سطح معابر و جاده‌های برون شهری ورود پیدا کنند.

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی