نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

1. بهمن 1392 - 20:57
سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: حدود ده هزار دانشجوی جدید دررشته‌های مختلف مورد نیاز آموزش و پرورش در سال 93 پذیرش میشوند.

به گزارش چهار فصل به نقل از شبکه اطلاع رسانی دانا  باشگاه خبرنگاران نوشت، محمود مهر محمدی گفت: دانشگاه فرهنگیان مشغول رایزنی با ستاد آموزش و پرورش است و تمهیداتی در این زمینه اندیشیده شده است.

وی ادامه داد: در سال آینده ده هزار نفر در نقاط مختلف و رشته محل‌های مختلف از سراسر کشور را خواهیم داشت و دفترچه شماره دو کنکور مورد تایید آموزش و پرورش خواهد بود.

وی در خصوص سیر نزولی پذیرش ظرفیت دانشجو از 17 هزار به ده هزار نفر اظهار داشت: نیاز آموزش و پرورش یک بحث است و باید به دقت تعیین شود و پوشش ستاد آموزش و پرورش این نیاز را با در نظر گرفتن همه‌ی متغیر‌های دخیل در این قضیه تعیین می‌کند و بر اساس آن نیاز سفارش تأمین نیرو به دانشگاه می‌اید و دانشگاه نیز بنا به ظرفیتی که دارد و متعهد به تأمین نیروی با کیفیت برای وزارت آموزش و پرورش میشود.

مهر محمدی تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان دغدغه کیفیت دارد و لذا درگیر رایزنی برای تأمین ظرفیت نیروی انسانی هستیم که اگر ما به التفاوتی بین نیاز آموزش و پرورش و ظرفیتهای دانشگاه فرهنگیان باشد باید چاره اندیشی شود.

وی در ادامه بیان داشت: مسئولیت بخش کار تربیت معلم یعنی گرفتن ردیف‌های استخدامی با دانشگاه فرهنگیان نیست و ستاد آموزش و پرورش مسئول این امر است  و تلاش می‌شود مطابق فصل اساس نامه کسانی که وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند ردیف استخدامی برایشان در نظر گرفته شود و حقوق خاصی برای آنان برقرار شود که امیدواریم که اگر مشکلی وجود داشته باشد در‌آینده نزدیک مشکل حل شود.

مهر محمدی تأکید کرد: متولی بخش ردیف‌های استخدامی ستاد وزارت آموزش و پرورش است که آنها به شکل دقیق‌تری می‌توانند پیشرفت کار و موانعی که احیاناً وجود دارد را توضیح دهند و بهتر پاسخگو باشند و ما متولی این امر نیستیم و قرار نیست که ما روی آن متمرکز باشیم.

وی در خصوص مبالغی که بابت خوابگاه از دانشجویان گرفته می‌شود گفت: این امر مبنای قانونی دارد و این مبالغ بابت خوابگاه و هزینه‌های خوابگاهی وهزینه‌های مربوط به تغذیه است که طبق قانون ده درصد برای هزینه‌های خوابگاه و 35 درصد برا ی تغذیه و استفاده از وعده‌های غذایی است که در دانشگاه مجموعاً 45 درصد است و 45 درصد وجهی است که به عنوان حقوق دانشجو به معلمان تعلق می گیرد.

مهر محمدی ادامه داد: دربخشنامه‌ای که بر اساس آن می‌خواهیم عمل کنیم پیش بینی شده به صور مختلف و متناسب با سطح بهره‌برداری از این امکانات از حقوق دانشجویان کسر شود که بین 20 تا 45 درصد این کسری متغیر است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان خاطر نشان کرد: امیدواریم که در ظرفیت بودجه‌ای دانشگاه‌ها یک تحولی اتفاق افتد که در آستانه تصویب بودجه سال 93 دیگر نیاز نباشد که از این محل هزینه‌ها را تأمین کنیم.
انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی