نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

3. بهمن 1392 - 11:50
امام جمعه باشت گفت: برخی مسئولان در میدان مقابله با معضلات اجتماعی ائمه جمعه را تنها می‌گذارند.

به گزارش چهار فصل به نقل از خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام عبدالرحیم عبودی چهارشنبه شب در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد، اظهار کرد: در استان ما وحدت رویه برای برخورد با معضلات اجتماعی وجود ندارد.

امام جمعه باشت ابراز داشت: برای مثال می‌بینیم که وقتی مردم از یک مسئول می‌پرسند چرا با فلان موضوع برخورد کردید آن‌ها مردم را به امام جمعه مراجعه می‌دهند و بار همه پاسخگویی را به گردن ائمه جمعه می‌اندازند.

وی با انتقاد شدید از چنین رویکردی که مسئولان در دستگاه‌های مختلف در پیش گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: این کار به جایگاه ائمه جمعه خدشه وارد می‌کند.

حجت‌الاسلام عبودی در قسمتی دیگر از اظهارات خود در جمع اعضای شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: این دوگانگی‌ها به روند تصمیم‌گیری برای برخورد با پدیده‌های زشت اجتماعی مناسب نیست و در اجرایی کردن مصوبات با مشکل روبرو می‌شویم.

امام جمعه باشت از مسئولان حاضر در این نشست خواست تا خودشان قبل از مردم رعایت برخی امور را کنند و گفت: درست نیست که به فرض نمونه ما نواختن ارگ در مجالس منع کنیم و مسئولان خودشان در مراسم‌ها از این وسیله استفاده کنند.

حجت‌الاسلام عبودی فتوای امام راحل و مقام معظم رهبری در خصوص موسیقی غیر مجاز و از جمله ارگ را روشن و غیر قابل تفسیر دانست و گفت: چرا ما وقتی فتوای آن دو عزیر را داریم درصدد تفسیر موضوع برای تصمیم‌گیری برمی‌آییم.

امام جمعه باشت یکی دیگر از اقداماتی که موجب دوگانگی در برخورد با این موضوع می‌شود را شکستن قبح آن در ایامی همچون نوروز دانست و گفت: وقتی در ایام نوروز در فلکه ورودی شهرها نوازندگان می‌نوازند دیگر نباید انتظار داشت که بتوانیم با این موضوع در عروسی‌ها و باغ‌‌ها و تالارها برخورد کنیم.

وی یکی دیگر از مشکلات را به عدم اعتنای مدیران در ارتباط با برگزاری نشست‌های فرهنگی دانست و افزود: اصولا برخی مدیران اعتقادی به این نشست‌ها ندارند و حضور آن‌ها در نشست‌های تصمیم‌گیری یا کمرنگ بوده و یا این‌که حضور اثرگذار ندارند.

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی