نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

4. بهمن 1392 - 10:57
معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن با بیان اینکه سقف تسهیلات مسکن روستایی دو سال است که افزایش نیافته و در حد همان ۱۲،۵ میلیون تومان باقی مانده است، گفت: پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن روستایی به ۱۸ میلیون تومان ارائه شد.

به گزارش چهار فصل به نقل از شبکه اطلاع رسانی دانا  فارس نوشت، عزیز‌الله مهدیان در پاسخ به این سوال که آیا بانک مرکزی سهمیه پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در سال جاری را ابلاغ کرد، گفت: تسهیلات مسکن روستایی همچنان بدون افزایش باقی مانده و سهمیه سال جاری نیز ابلاغ نشده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر سقف تسهیلات مسکن روستایی 12.5 میلیون تومان است و افزایش آن به نظر دولت بستگی دارد، اما به هر حال پیشنهادی ارائه شده که این سقف به 18 میلیون تومان برسد.

مهدیان در پاسخ به این سوال که مگر طبق قانون نباید سقف وام مسکن سالانه 15 درصد افزایش یابد و امسال این وام باید به 15 میلیون تومان برسد، پس چرا 18 میلیون پیشنهاد کرده‌اید، گفت: با توجه به رشد تورم و افزایش قیمت مصالح ساختمانی ،افزایش 15 درصدی سقف وام مسکن روستایی پاسخگو نیست، بنابراین درخواست ما رسیدن سقف این وام به 18 میلیون تومان است.

*سقف وام مسکن روستایی دو سال است افزایش نیافته

معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن ادامه داد: دلیل ابلاغ نشدن وام مسکن روستایی را نمی‌دانم، اما به هر حال پیگیر این افزایش سقف تسهیلات هستیم.

وی تاکید کرد: این سقف 12.5 میلیون تومان برای دو سال پیش است و از سال 90 هیچ تغییری نکرده و افزایش پیدا نکرده است.

 بازسازی و احداث واحدهای مسکونی روستایی از سال 84 با پرداخت تسهیلات بانکی در دستور کار دولت نهم و دهم قرار گرفت.

دولت در سال اول قرار شد، با پرداخت 5 میلیون تومان وام بانکی به هر واحد مسکونی 200 هزار مسکن روستایی را احداث و بازسازی کند.

دولت در سال 85 نیز با پرداخت وام 5 میلیون و 700 هزار تومانی برای احداث 200 هزار واحد مسکونی دیگر موافقت کرد.

در سال 86 نیز با دستور رئیس جمهوری این تعداد با 100 هزار واحد مسکونی افزایش نسبت به سال 85 به 300 هزار واحد مسکونی رسید.

در همان سال این تسهیلات به 6.5 میلیون تومان افزایش یافت و بر اساس قانون بود که مقرر شد، سالانه 15 درصد به سقف وام مسکن روستایی اضافه شود.

سقف این وام در سال جاری باید به 16 میلیون تومان می رسید، اما بانک مرکزی هنوز پرداخت این وام را با گذشت چند ماه از سال به بانک‌های عامل که شش بانک هستند، ابلاغ نکرده است.

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی