نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

6. بهمن 1392 - 9:11
با نزدیک شدن به مرحله نهایی معرفی برنده جایزه باروت خیس امسال، گمانه زنی های متفاوتی از سوی رسانه ها و شخصیت های مختلف برای برنده نهایی این جایزه انجام می شود.

به گزارش چهار فصل به نقل از پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس، یازدهمین جشنواره ملی سرزمین نور در نظر دارد جایزه بین‌المللی امسال باروت خیس را به شخصی اهدا کند که بزرگترین افشاگری را برخلاف میل باطنی خودش در جهان انجام داده است.

این جایزه سال قبل به میشل اوباما، همسر رئیس‌جمهور آمریکا اهدا شد. فلسفه وجودی این جشنواره بر پای این گفته که «عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد» به کسی اهدا می‌شود که برخلاف میل باطنی و سیاست خود، خدمتی به جمهوری اسلامی انجام داده باشد.

بر همین اساس، روز گذشته آرمان بیگلری، دبیر هیئت نظارت بر تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه های آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص شخص واجد شرایط برای برنده شده در این مسابقه و ویژگی های جایزه باروت خیس، گفت و گویی با خبرنگار صبح زاگرس انجام داد که درادامه می آید.

بیگلری  ضمن تشکر از ابتکار تعیین این جایزه، گفت: تعیین این جایزه، کار بسیار خوب و قابل تقدیری است و اگر بتوانیم با فضاسازی رسانه ای این جایزه را به توده ها و به خصوص به کسانی که در سطح رسانه ها معرفی کنیم بسیار ثمر بخش تر خواهد بود.

وی در ادامه بیان داشت: نام باروت خیس برای این جایزه نیز بسیار شایسته  انتخاب شده وامیدواریم با امتداد این جایزه و تبلیغ آن در جشنواره های مختلف، بتواند بیشتر دیده شود و در سطح بین المللی نیز جایزه ای مهم باشد.

بان کی مون شایسته ترین فرد برای دریافت جایزه

بیگلری افزود: به نظر من با توجه به حرکت بی سابقه دبیر کل سازمان ملل که پس از دعوت رسمی جمهوری اسلامی ایران برای نشست ژنو 2 تحت فشار آمریکا و رژیم صهیونیستی، در کمتر از 24 ساعت، دعوت از ایران را پس گرفت، بان کی مون شایسته دریافت این جایزه است، جایزه ای که بسیار با سلیقه، نام زیبنده باروت خیس را برای آن برگزیده اند.

دبیر هیئت نظارت بر تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه های آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پس از جنگ جهانی دوم تمامی سازمان های بین المللی مانند سازمان ملل و سازمان های اقتصادی و تجاری گرفته تا سازمان های سیاسی مانند شورای امنیت محملی برای استثماری نو و جدید از ملت ها بوده است.

وی افزود: امام خمینی(ره) از همان اوایل انقلاب فرمود که این ها کاملا در خدمت مطامع غرب هستند و ایرانی می دانستند که سازمان ملل یک عروسک برقی در دست رئیس جمهور آمریکا است. به عنوان مثال در زمان 8 سال دفاع مقدس سازمان ملل کاملاً سکوت کرد و تمام قد در خدمت مطامع غرب بود و اصرار داشت که این جنگ ادامه پیدا کند.

بیگلری بیان داشت: همین سازمان ملل پس از حمله صدام به کویت قطعنامه صادر می کند و ارتش آمریکا به رهبری ژنرال پاول، در آن زمان یکصد هزار تفنگدار را از سراسر دنیا جمع می کند و عراق را از کویت بیرون می کند. این ها نشان می دهد که سازمان ملل سر سوزنی برای حقوق ملت ارزشی قائل نیست و یک ابزار بی ارزش در دست استکبار است که در رأس آن ها آمریکا قرار دارد.

دبیر هیئت نظارت بر تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه های آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: البته همه این ها را ایرانی ها می دانستند و این داستان جدیدی نیست. آن چه پس گرفتن دعوت از جمهوری اسلامی ایران را جالب تر می کند این جا است که سابقه نداشته که طی یک نامه رسمی یک کشور را به یک مناسبت دعوت کنند و کم تر از 24 ساعت بعد این دعوت پس گرفته شود.

سازمان ملل استقلال ندارد

وی ادامه داد: این موضوع کاملا نشان می دهد که سازمان ملل هیچ استقلالی از خودش ندارد و در خدمت منافع آمریکا و غرب است. همان طور که امام(ره) فرمودند ما نباید هیچ اتکایی به سازمان ملل داشته باشیم و احساس می کنیم آقای بان کی مون با این حرکتی که انجام دادند بهترین و شایسته ترین گزینه برای این جایزه است. چون می شود ماهیت سازمان ملل و عملکرد این سازمان بعد از جنگ جهانی دوم را در همین یک حرکت مشاهده کرد

دبیر هیئت نظارت بر تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه های آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اعطای جایزه سال گذشته باروت خیس به میشل اوباما گفت: دنیا می پرسد چگونه جایزه صلح نوبل به شیمون پرز داده می شود و یا چگونه جایزه بهترین فیلم اسکار با دستان همسر اوباما به فیلم ضد ایرانی و بی ارزش آرگو داده می شود.

غرب ایدئولوژیک فکر می کند و ایدئولوژیک ترعمل می می کند

وی ادامه داد: خب شما ببینید وقتی جایزه بهترین فیلم اسکار با دستان همسر اوباما به فیلم ضد ایرانی و به تعبیر بیشتر کارشناسان کم ارزش آرگو داده می شود این یعنی این که غرب از همه ظرفیت رسانه ای برای تبلیغ ایدئولوژی خود استفاده می کند و علی رغم این که این ها در فضای رسانه ای بسیار فریاد می زنند که دارند ایدئولوژی ستیزی می کنند اما این حرکت نشان می دهد که در واقع بسیار ایدئولوژیک فکر می کنند و ایدئولوژیک ترعمل می می کنند.

بیگلری بیان کرد: با وجود این که تصور می شد که جایزه اسکار یک جایزه تخصصی است که باید از آیتم های تخصصی برای سنجش آن استفاده شود متأسفانه سال گذشته جایزه اسکار به آرگو داده شد و اما می شود گفت این حرکت پیام های بسیاری داشت.

دبیر هیئت نظارت بر تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه های آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد  در ادامه افزود: اعطای جایزه و حمایت همه جانبه از فیلم آرگو، عمق کینه غرب از ایران را نشان می دهد. 13 آیان که امام(ره) آن را انقلاب دوم یاد کردند و حماسه ای بزرگ بود، متأسفانه در بین هنرمندان و سینماگران و نویسندگان ما دیده نشد.

آرگو، کینه غرب از ایران

وی افزود: ما هیچ فیلم و سریال و رمان خوب درخصوص 13 آبان نداشتیم. در حالی که ما قصه مهمی چون 13 آبان را در فضای ادبیات، تئاتر و سینما جدی نگرفتیم، غربی ها با ابزار رسانه ای خود، مشتی دروغ بافتند و در فیلم آرگو، این کینه و ضعف  که در حافظه تاریخی شان رنجشان می داد را علم کردند و به آن جایزه اسکار دادند. آن ها بعد از 33 سال  اقدام به دادن جایزه به فیلمی دروغ کردند  تا تسکینی باشد بر آن زخم کهنه، بر آن حرکتی که به تعبیر امام انقلاب دوم بوده است

بیگلری گفت: ما در عرصه سینما و هنر هیچ وقت به این مقولات نپرداختیم. باید انشاالله جوانان نسل جدید به خصوص کسانی که در جشنواره عمار فعال بودند به سوژه های بی نظیری مانند 13 آبان که در تاریخ 34 ساله مقاومت ایران بسیار فراوان بوده بپردازند و از این ظرفیت ها استفاده شود.

جایزه ملی، عزم ملی می خواهد

دبیر هیئت نظارت بر تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه های آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد  در پایان با اشاره به نقش رسانه ها، هنرمندان و ورزشکاران برای معرفی هرچه بیشتر جایزه باروت خیس گفت: مسئولان کشور هم باید هرچه بیشتر از این کنگره حمایت کنند و جریان این کنگره مانند دعوت از مخالفین ضد جنگ آمریکا نشود که آن را لغو کردند.

وی اضافه کرد: برای موفقیت هرچه بیشتر این کنگره، باید کار بیشتری انجام شود تا باروت خیس،خوب دیده شود. در واقع باید گفت جایزه ملی نیاز به عزم ملی دارد.

گفت و گو:رضایی

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی