نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

11. بهمن 1392 - 10:46
رئیس ادراه محیط زیست کهگیلویه از شناسایی و معرفی 4 شکارچی غیرمجاز به مراجع قضایی خبر داد.

به گزارش چهار فصل  به نقل از خبرگزاری فارس از یاسوج، سیدقدرت علی‌پور در جمع خبرنگار با اشاره به دستگیری دو شکارچی غیرمجاز در منطقه حفاظت شده خاییز اظهار داشت: محیطبانان این منطقه در حال گشت‌زنی در منطقه حفاظت شده خاییز متوجه حضور این متخلفان شدند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان کهگیلویه اضافه کرد: این متخلفان اقدام به شکار دو راس کل وحشی کرده بودند که با سر رسیدن ماموران محیطبانان اقدام به ایجاد رعب و تیراندازی به سمت محیط‌بانان کردند.

وی افزود: پس از فرار شکارچیان لاشه دو راس کل وحشی که توسط آنها شکار شده بود کشف و ضبط شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کهگیلویه یادآور شد: پس از فرار متخلفان کار شناسایی آنها آغاز و با شناسایی یکی از آنها متخلف دیگر نیز به دام افتاد.

علی‌پور بیان کرد: پس از تشکیل پرونده، افراد متخلف به مراجع قضایی معرفی تا به سزای عمل خود برسند.

وی همچنین از دستگیری دو صیاد غیر مجاز در حوزه شهرستان کهگیلویه خبر داد و عنوان کرد: برای این صیادان نیز تشکیل پرونده دادیم و آنها به دادگاه فرستادیم.

هیچ حاشیه امنی برای شکارچیان غیرمجاز وجود ندارد

رئیس اداره محیط زیست کهگیلویه با بیان اینکه با تلاش شبانه روزی ماموران و محیط‌بانان در مناطق حفاظت شده حاشیه امنی برای شکارچیان غیرمجاز وجود ندارد، تاکید کرد: کسانی فکر تخطی از قانون و ورود به مناطق حفاظت شده را برای شکار غیر مجاز داشته باشند باید بدانند که به دیر یا زود دستگیر و به سزای عمل خود خواهند رسید.

دستگیری و زندان؛عاقبت عبور از خط قرمزهای محیط زیست

وی تصریح کرد: خوشبختانه روز به روز اقشار مختلف جامعه با اهمیت حیات وحش و مناطق حفاظت شده بیشتر آشنا می‌شوند و این موضوع ما را در شناسایی و تعقیب متخلفان و شکارچیان غیرمجاز کمک می‌کند.

علی‌پور دست بردن به ماشه تفنگ برای شکار حیات وحش را خط قرمز محیط‌بانان و اداره محیط زیست دانست و افزود: عاقبت شکار غیرمجاز دستگیری و زندان خواهد بود.

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی