نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

14. اسفند 1392 - 13:19
برخی از روستائیان که از سبد کالا بهره مند شدند، به خاطر نبود فروشگاه های توزیع سبد کالا در نزدیکی محل زندگی خود مجبور شدند با مشکلات فراوان این سبد را از شهر تهیه کنند که د راین میان هزینه های سنگینی بر دوش آنها گذاشته شد.

به گزارش چهار فصل به نقل از خبرنگار شبکه اطلاع رسانی دانا، وزارت صنعت، معدن و تجارت توزیع سبد کالای مرحله اول را از روز یکشنبه ۱۳بهمن شروع کرد.

 اما بی نظمی هایی در همان ساعات اولیه توزیع این سبد به اصطلاح حمایتی که برای کمک به اقشار کم در آمد طرح ریزی شده بود به وجود آمد؛ سردی هوا و بی نظمی در توزیع سبد کالا نیز مزید بر علت شد و متولیان نتوانستند درست در این زمینه برنامه‌ریزی کرده و اطلاع‌رسانی کنند.

سبد کالایی که قرار بود برای دولت یک مزیت محسوب شود با حاشیه های فراوانی که به وجود آورد به نقطه ضعفی برای دولت تبدیل شد.

هرچند تا کنون از سردرگمی های مردم در خصوص سبد کالا سخن های زیادی گفته شده است و در حال حاضر دومین مرحله از توزیع آن در حال اجراست؛ اما کمتر کسی به مشکلات توزیع سبد کالا در روستا ها پرداخته است.

در همین رابطه گفته می شود یکی از دستگاه های نظارتی کشور گزارشی در خصوص توزیع سبد کالا تدوین کرده است.

در این گزارش آمده که دولت در توزیع این سبد کالا به فکر روستائیان نبوده است؛ چرا که بسیاری از روستائیان به دلیل اینکه بیمه نشده یا اینکه به کارهای فصلی می پردازند در سیستم های دریافت یارانه مشمول دریافت سبد کالا نشده بودند.

این موضوع به شکلی بود که بسیاری از روستائیان که از نظر معیشتی بسیار ضعیف هستند، سبد کالا دریافت نکردند و تنها معلمان روستا توانستند از سبد کالایی بهره مند شوند.

این درحالی است که برخی از روستائیان که از سبد کالا بهره مند شدند، به خاطر نبود فروشگاه های توزیع سبد کالا در نزدیکی محل زندگی خود مجبور شدند با مشکلات فراوان این سبد را از شهر تهیه کنند که در این میان هزینه های سنگینی بر دوش آنها گذاشته شد.

هم چنین تعدادی از اقلام سبد کالا برای روستائیان کاربردی ندارد و خود آنها می توانند این اقلام را تولید کنند مانند برنج در نواحی شمالی کشور و یا مرغ و تخم مرغ که در مناطق روستایی به صورت بومی تولید می شود.

در حال حاضر بیشترین مشکلات روستائیان هزینه های درمانی آنها است که تا حدود زیادی روستائیان را با مشکل مواجه کرده است.

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی