نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

14. اسفند 1392 - 13:24
سخنگوی دولت با بیان اینکه فروردین ماه سال آینده همه خانواده ها یارانه می گیرند و حذف خانواده های پردآمد از اردیبهشت ماه صورت می گیرد، خبر داد که دولت افزایش حقوق کارمندان را برای سال آینده 20 درصد تعیین کرده است.

به گزارش چهار فصل به نقل از مهر، محمدباقر نوبخت در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه هیات دولت در نشست خبری گفت: با مقدمات و تمهیداتی که فراهم شده است، حقوق و مزایای کارکنان دولت فردا واریز می شود. این کار برای این انجام شد که کارکنان دولت در روزهای پایانی سال دچار مضیقه نشوند و بتوانند خرید خود را انجام دهند.

نوبخت با اشاره به اینکه یارانه نقدی خانوارها در بیست‌ و دوم هر ماه پرداخت می شد، یادآور شد: این ماه به گونه ای برنامه ریزی کرده ایم که تا بیستم اسفند یارانه نقدی خانوارها واریز شود.

سخنگوی دولت با اشاره به اقدام دیگر دولت در سال 93 اظهار داشت: حقوق و مزایای کارکنان و بازنشستگان دولت بر اساس مصوبه دولت با افزایش 20 درصدی مواجه خواهد شد و حقوق کارکنان دولت نسبت به سال جاری 20 درصد افزایش خواهد داشت.

وی یادآور شد: این رقم قبلا 18 درصد دیده شده بود، اما با جابجایی اعتبارات این فرصت فراهم شد که حقوق کارمندان تا 20 درصد افزایش یابد.

نوبخت ادامه داد: ما خوشبین هستیم با انضباط مالی و پولی طی ماه های گذشته رشد و نرخ تورم به‌گونه‌ای تقلیل پیدا کند که با این افزایش، قدرت خرید کارکنان کاهش پیدا نکند.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه محاسبات صندوق بین المللی پول، نرخ تورم سال آینده را زیر 20 درصد اعلام کرده است، تصریح کرد: همه این اقدامات در این راستا است که قدرت خرید کارمندان افزایش پیدا کند.

وی اقدام دیگر دولت را پرداخت مطالبات پیمانکاران بخش خصوصی اعلام کرد و ادامه داد: باید پرداخت حقوق معوقه کارکنان برای ایام نوروز آنها گشایشی ایجاد کند.

نوبخت در خصوص یارانه ها در سال آینده اظهار داشت: در فروردین ماه یارانه نقدی خانوارها بدون هیچ تغییری کما فی سابق پرداخت می شود و در اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها بعد از اینکه ثبت نام انجام شود و با عنایت به قانون بند «و» و تبصره 21، پرداخت یارانه بعد از ثبت نام صورت می گیرد.

سخنگوی دولت تاکید کرد: ما امیدواریم این حرکت و طرح ملی به رونق واحدهای تولیدی کمک کند و در جهت بهبود سلامت و بیمه در این حرکت ملی مشارکت صورت پذیرد.

وی همچنین گفت: امیدواریم با عدم ثبت نام عده ای این فرصت فراهم شود که در سال آینده به صورت کاملا محسوس شاهد افزایش و بهبود خدمات باشیم و کسانیکه از دفترچه بیمه برخوردار هستند ارزش این دفترچه را احساس کنند.

نوبخت یادآور شد: در فروردین ماه همانند اسفند به همه خانوارها یارانه تعلق می گیرد و به حساب سرپرست خانوارها واریز می شود.

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی