نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

15. اسفند 1392 - 22:07
امام جمعه موقت یاسوج گفت: دانشمندان، متخصصین، دانشجویان و همه اقشار مختلف باید در این زمینه اقتصاد مقاومتی کار انجام دهند، اقتصاد مقاومتی در حد شعار مانده است باید کاربردی شود تا نتیجه بدهد.

به گزارش چهار فصل به نقل از سایت تخصصی زنان استان کهگیلویه و بویراحمد(ایل بانو)، حجت الاسلام سید امان الله حسینی صدر در جمع بسیجیان شهرستان بویراحمد که در سالن  شهید هرمزپور با موضوع اقتصاد مقاومتی در حوزه گردشگری، فرهنگی و سلامت برگزار شد، اظهار داشت: واژه اقتصاد مقاومتی برای اولین بار توسط رهبر فقید و دانشمند مطرح شد.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که اقتصاد مقاومتی را یک کارآفرینی و نقش آفرینی مهم در جامعه مطرح کردند،  افزود: ضرورت مطرح شدن این طرح در دو نکته اساسی اول در جهش اقتصادی و دوم فشار اقتصادی دشمن خلاصه می شود.

امام جمعه موقت یاسوج یکی از مهمترین مشکلات در دنیای امروز  را مباحث اقتصادی دانست و بیان داشت: اقتصاد مقاومتی تنها به درد تحریم و یا ریاضت های اقتصادی نمی خورد، اقتصاد مقاومتی آن است که زمینه های رشد و شکوفایی جامعه را فراهم آورد.

وی ابراز داشت: مقام معظم رهبری در فرمایشاتشان یک نکته بسیار مهم را بیان کردند که  اقتصاد مقاوتی برای تمدن اسلامی مهم و ضروری است، و این مهم به دلیل شرایط موجود در دنیا و به خصوص در کشور بود.

حسینی صدر تصریح کرد: موضوع اقتصاد مقاومتی مقطعی و پدافندی نیست،بلکه یک دیدگاه وسیع پشت آن نهفته است، اقتصاد مقاومتی تنها به مقاوم بودن اقتصاد برنمی گردد بلکه مقاومت امنیتی و فرهنگی نیز در آن مطرح است.

وی تأکید کرد: دول غربی طرح ریاضیت اقتصادی را در مقابل  اقتصاد مقاومتی مطرح کرده اند که هیچ مبنایی جز سرکوب ملت ها نیست و مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی را برای خروج از بن بست های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مطرح کرده اند.

امام جمعه موقت یاسوج یکی از مهمترین عوامل برای استقلال کشور را اقتصاد مقاومتی دانست و ابراز داشت: دانشمندان، متخصصین، دانشجویان و همه اقشار مختلف باید در این زمینه کار انجام دهند، اقتصاد مقاومتی در کشور در حد شعار مانده است و این موضوع باید کاربردی شود تا نتیجه دهد.

وی یکی از نهادهای مهم در تقویت و رشد اقتصاد مقاومتی را آموزش و پرورش بیان کرد و گفت: وزارت دفاع آمریکا موضوعات امنیتی ملی را در یک کتاب چهارصد صفحه ای در مدارس منتشر می کند پس آموزش و پرورش کشور ما هم باید در این راستا قدم بردارد.

حسینی صدر تأکید کرد: اقتصاد مقاومتی باید گفتمان روز بوده و در جمع علما، معلمان، دانش آموزان ، بازاریان  و همه اقشار مختلف مطرح شود.

وی ادامه داد: دیپلماسی نظام جمهوری اسلامی می تواند در این زمینه فعال باشد.

حسینی صدر یادآور شد: ملت هایی توانستند استقلال خودشان را حفظ کنند که مردمشان در صحنه های مختلف به ویژه در صحنه اقتصادی حضور فعال داشتند، دولت باید برنامه های لازم در این زمینه طراحی کند تا تولید عمومی شود.

وی افزود: با توجه به سیاست های کلی نظام و شرایط موجود، پیش بینی می شود شعار سال آینده هم بر مبنای اقتصاد باشد.

امام جمعه موقت یاسوج در پایان یکی از مهمترین دلایل موفقیت جامعه اسلامی در آینده را طراحی ارائه مدل های نجابت بخش در زمینه های اقتصادی دانست و تأکید کرد: اگر کشوری بخواهد عزت داشته باشد باید مستقل باشد، کاهش وابستگی به نفت، نیازمندی به فرماندهی متمرکز در حوزه اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از رانت خواری و فساد از جمله مهمترین دلایل برای پیشبرد اقتصاد مقاومتی در جامعه اسلامی است.

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی