نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

15. اسفند 1392 - 22:11
نشست مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سالن استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد که با حاشیه های جالبی همراه بود.

به گزارش چهار فصل به نقل از سایت تخصصی زنان استان کهگیلویه و بویراحمد(ایل بانو)، نشست مبارزه با قاچاق ارز و کالا  در سالن جلسات استانداری با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار و دستگاه های متولی برگزار شد.

این نشست مثل همه نشست ها با  یک سری آمار و ارقام از طرف برخی از مسئولین شروع شد  که با حاشیه های جالبی از  جمله مطالعه نکردن آئین نامه جدید در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز توسط مسئولین مربوطه، تعیین نرخ فرماندار وسط دعوا، جابه جایی استانداران موجب دردسر مسئولان و تأثیرات منفی یارانه ها بر طبعیت و ....

در ابتدای این نشست مدیر کل گمرک کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آماری مربوط به پروندهای قاچاق کالا در استان اظهار داشت: طی 11 ماهه امسال قریب به 398 پرونده قاچاق کالا در گمرک استان تشکیل شده است.

احمدی ادامه داد: ارزش ریالی این تعداد پرونده 89 میلیارد و 600 میلیون که نسبت به مدت مشابه سال قبل 31 درصد و به لحاظ ارزش نیز 52 درصد رشد داشته است.

مدیر گمرک کهگیلویه و بویراحمد قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز را سخت‌تر از قانون قبلی دانست و افزود:  بر اساس این قانون افرادی که بیش ‌از سه بار سابقه قاچاق کالا داشته باشند پرونده آنان از سوی دادسرا رسیدگی می‌شود.

وی کالاهای قاچاق را شامل لامپ کم‌مصرف، باطری خودرو، آبلیمو، پوشاک، برنج، پتو، تجهیزات ماهواره‌ای، لوازم یدکی، لوازم آرایشی بهداشتی، تلفن همراه، موتورسیکلت، کفش، پارچه و لوازم خانگی بیان کرد.

سردرگمی قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز

در ادامه صدر نماینده نیروی انتظامی با اشاره به افزایش 18 درصدی رشد کشفیات قاچاق کالا در 11 ماه امسال  توسط نیروی انتظامی بیان داشت: در قانون گذاری جدید برا ی کالا ارزش گذاری نشده است و لیست کالا ها به روز در اختیار نیروی انتظامی قرار نگرفته است.

وی با انتقاد از سازمان تعزیرات حکومتی ادامه داد: سازمان تعزیرات حکومتی هیچ همکاری با بقیه ارگان ها در خصوص مبارزه با قاچاق کالا ندارد.

نماینده نیروی انتظامی در پایان خطاب به مدیر کل گمرک استان گفت: پرونده هایی که در نیروی انتظامی در خصوص قاچاق کالا وجود دارد برای آنان ارزش گذاری صورت نگرفته به همین خاطر کسانی که مراجعه می کنند دچار نوعی سردرگمی می شوند.

تعیین نرخ فرماندار کهگیلویه وسط دعو ا

ابراهیم جعفری فرصت را غنیمت شمرده و در بین صحبت های مسئولین در خصوص قاچاق کالا به مشکلات شهرستان خود در زمینه های مختلف مثل قطع درختان و عدم گازرسانی به روستاهای دیشموک و بهمئی اشاره کرد و افزود: نبود گاز در این مناطق باعث قطع درختان و نابودی منابع طبیعی شده است.

وی در ادامه خطاب به جهانگیری مدیر کل منابع طبیعی استان گفت:  هزینه‌ای که برای کاشت درختان و نگهداری آن‌ها می‌شود چقدر بوده آن را کم کنیم سپس میزان هزینه گاز رسانی را تخمین بزنیم که از اهم سئوالات مردم منطقه بوده و همواره از مسئولان انتظار دارند توجه‌ای به این مناطق داشته باشند.

فرماندارکهگیلویه اظهارکرد: این مناطق 50 هزار نفر جمعیت و 250 روستا دارد و مردم برای فرار از سرما مجبور به قطع درختان هستند.

وی با گلایه از اینکه چرا برای گاز رسانی از خراسان جنوبی به خراسان شمالی 800 کیلومتر را طی می‌کنند، مشکلی نیست ولی برای گاز رسانی به دیشموک صعب العبور بودن منطقه را مطرح می‌کنند، ابراز داشت: اگر برف ببارد، برای حفظ فرزندت از سرما، آیا درخت را نگاه می کنید یا قطع ؟

جعفری تصریح  کرد: مدیران منابع طبیعی و شرکت گاز بخشی از هزینه‌هایشان را صرف گازرسانی به منطقه دیشموک کنند و برای این کار به اعتباری بالغ بر 60 میلیون تومان برای گاز رسانی به دیشموک نیاز داریم.

صحبت های فرماندار کهگیلویه پاسخ صریح مدیر عامل شرکت گاز را در برداشت

هوشنگ صیدالی  در پاسخ به صحبت های فرماندار کهگیلویه اظهار داشت: ما نمی توانیم فراتر از قانون عمل کنیم، گاز رسانی به هر شهری باید روال قانونی خودش را طی کند.

وی ادامه داد: برای اجرای طرح‌های گازرسانی باید توجیه اقتصادی داشت که در صورت دارا بودن شرایط در برنامه‌کاری قرار می‌گیرد.

مدیر عامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بودجه ای که سالانه برای شرکت گاز در نظر گرفته می شود، تصریح کرد: به ازای  نصب هر علمک 2 میلیون تومان در سال 92 در نظر گرفته شده است.

وی با بیان این که نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه و بهمئی پیگیری‌های مستمری جهت گازرسانی به مناطق دیشموک و قلعه‌رئیسی داشتند، خاطر نشان کرد: پیگیری هیچ کدام از مسئولان و نماینده مردم به نتیجه نرسیده است.

صیدالی در پایان تنها راه را برای نجات از بحران گاز رسانی به بهمئی و دیشموک ارائه طرح گازرسانی به کمیسیون انرژی مجلس دانست و افزود: با توجه به عدم توجیه اقتصادی طرح، اگر مشخص شود که از چه طریقی گازرسانی صورت می گیرد، دو ایستگاه CNG و LNG را در دستور کار قرار می دهیم.

طرح یارانه ها اثرات جبران ناپذیری بر طبعیت وارد آورده/ دردسر جابه جایی استانداران

 مدیر کل منابع طبیعی یکی از مهمترین مشکلات این گونه طرح ها را جابه جابه جایی استانداران دانست و بیان کرد:  طرح هایی که در زمان استانداری آقای نوذری باید اجرا می شد، نشد و حالا در این زمان که هر روز قانون جدیدی وارد می شود قابل اجرا نیست.

وی گریزی به طرح یارانه ها زد و گفت: طرح یارانه ها اثرات جبران ناپذیری بر منابع طبیعی وارد آورده است.

سید محمدرضا جهان‌آرا خطاب به مدیر عامل شرکت نفت گفت: شرکت نفت دو کار یکی پیش بینی سوخت در جاده های دور افتاده و دیگری  نفت رسانی به 79 روستای فاقد شعبه نفت  را در دستور کار خود قرار دهد.

مدیر عامل شرکت نفت استان نیز جواب داد: در مورد زمان اجرا و قیمت نفت هیچ اطلاعی نداریم.

طاهری قاچاق سوخت نسبت به مدت مشابه سال گذشته را بیش از  1 میلیار ریال عنوان کرد و افزود: بیش از یک میلیون لیتر سوخت از طریق گناوه قاچاق می شود.

وی در پایان با اشاره به نامه های ارجاعی برای مبارزه با سوخت و بی جواب بودن آنان توسط دستگاهای زیربط گفت: 6 ماه به منابع طبیعی، مسکن و راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی  نامه هایی ارسال کردیم که هنوز جوابی دریافت نکرده ایم.

این سردرگمی در قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز به وقت دیگری موکول شد و جالب تر این که هیچ کدام از مسئولین که در این نشست حضور داشتند آئیین نامه قانون جدید را مطالعه نکرده بودند و جای استاندار هم در این جمع خالی بود.

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا