نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

6. فروردين 1393 - 9:35
فرمانداری عباس آباد و تنکابن قرار است در تاریخ 8 و 9 فروردین ماه کنسرت بزرگی با حضور احسان خواجه امیری ، سیروان خسروی و گروه 7(سون) در غرب مازندران برگزار کنند.

به گزارش چهار فصل به نقل از بلاغ،فرمانداری عباس آباد و تنکابن قرار است در تاریخ 8 و 9 فروردین ماه کنسرت بزرگی با حضور احسان خواجه امیری ، سیروان خسروی و گروه 7(سون) در غرب مازندران برگزار کنند.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به خاطر رعایت و حفظ حرمت ایام فاطمیه در نوروز به  اجرای کنسرت پاپ در غرب مازندران مجوز نداده است اما فرمانداری عباس آباد و تنکابن با مسئولیت خود و با حمایت معاون سیاسی امنیتی استانداری و مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان قصد برگزاری این کنسرت را دارند.

از آغاز شروع به کار دولت تدبیر و امید برگزاری کنسرت های موسیقی های پاپ آنهم بدون اخذ مجوز از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رواج پیدا کرده، سابقه نشان داده است که برگزاری کنسرت پاپ بدون مجوز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی غالبا با ناهنجاری‌های بسیاری مواجه بوده است که از جمله آن می توان به برگزاری کنسرت موسیقی با چاشنی رقص و شرب خمر در شب پیروزی انقلاب اسلامی! در ساری اشاره کرد.

برنامه ای که هیچگاه از دستگاههای متولی نتوانست مجوز بگیرد اما با حمایت شهردار و فرماندار ساری این برنامه برگزار شد که نتیجه آن اهانت و قداست شکنی ارزش های انقلاب اسلامی بود که همگان شاهد آن بودند.

از سوی دیگر باید اذعان نمود کمتر از دوماه از بحران برف در غرب استان مازندران هم نمی گذرد؛بحرانی که به سونامی برف در شمال کشور تشبیه شده و به گفته  تمامی کارشناسان و مسئولان  در 10 سال گذشته  بارش برف بی سابقه بوده است  خسارت های جبران ناپذیری را به بخش کشاورزی و دامپروری به غرب مازندران وارد کرد؛برگزاری این چنین مراسمات هزینه برداری گویی دغدغه اول و آخر کشاورزانی است که تمام محصول خود را در این بحران از دست داده اند!

نکته دیگری که می بایست به آن اشاره کرد آنکه اگر هدف برگزاری این کنسرت شاد کردن دل مردم غرب مازندران بعد از پشت سر گذاشتن سختی بحران برف است که مطمئنا با توجه به هزینه بلیط این کنسرت که بین 50 تا 80 هزار تومان اعلام شده مردم خسارت زده با انبوهی از مشکلات تمایلی برای شرکت در این کنسرت ندارند جز مسافران و گردشگرانی که در غرب مازندران هستند .و از همین رو این سوال در اذهان متبادر می شود که صرف برگزاری کنسرت شاد کردن دل مردم غرب مازندران نبوده بلکه هدف براه انداختن یک کارناول موسیقی برای جذب توریست آنهم به هر قیمتی!

عوامل اجرایی کنسرت پاپ در غرب مازندران این نکته را فراموش نکنند در این ایام حتی مردم مازندران مراسم عروسی‌های خود را که قرار بود در ایام نوروز برگزار شود را به دلیل تقارن با ایام فاطمیه لغو کردند و برگزاری اینگونه جشن ها را بی احترامی به  اهل بیت (ع) می دانند و همچنین سالی که به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامیده شده آنهم سالی که شروعش متقارن شده با ایام فاطمیه سنگ محکی است برای تمامی متولیان فرهنگی و مسئولان در جهت اعتلای فرهنگ فاطمی تلاش کنند و در حفظ و شانیت این ایام تمامی تدابیر را بکار بگیرند.

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی