نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

10. فروردين 1393 - 18:41
مدیر حوزه های علمیه با بیان این که مسئله فرهنگ بسیار مهم و کلیدی است، تصریح کرد: گفتار و عمل برخی مسئولین در زمینه فرهنگ با هم تفاوت دارد.

به گزارش چهار فصل به نقل از شبکه اطلاع رسانی دانا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری -تحلیلی قم فردا، با بیان این که باید در مسیر تحقق خواسته های رهبری گام برداریم، اظهار داشت: نامگذاری امسال با عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی رهبر فرزانه انقلاب نشانه دهنده اراده جدی ایشان نسبت به این دو مسئله مهم است.

وی تحریم های اقتصادی را آخرین حلقه از توطئه های دامنه دار دشمنان نظام علیه مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و گفت: اگر کشوری خودکفا شود و از لحاظ اقتصادی بتواند روی پای خودش بایستد و برخوردار از اقتصاد مقاومتی باشد این کشور هیچ گاه تحت تاثیر اقدامات دشمن قرار نخواهد گرفت و همیشه در مقابل دشمن می تواند حالت ایستایی خودش را حفظ کند .

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: رهبر انقلاب امسال را به عنوان سال اقتصاد معرفی کردند بیشتر بخاطر این بود که ایشان اشاره داشتند که سال گذشته به هر دلیل در کار اقتصادی فعالیت چشمگیری انجام نشد و تبعا امسال را هم سال اقتصاد نامگذاری کردند.

وی با بیان این که عزم ملی مد نظر رهبری شامل عموم مردم می شود، گفت: موردی که مسئولین و مردم ما در سال اخیر باید به آن نکته جدی و کلیدی توجه کنند، عزم ملی است یعنی مسئولیت متوجه یک شخص خاص نیست ، هم مسئولین و هم مردم وظیفه دارند در مسیر تحقق اهداف تعیین شده گام بردارند.

حسینی بوشهری مسئله فرهنگ را  بسیار مهم و کلیدی عنوان کرد و افزود: متاسفانه عده ای وقتی بحث فرهنگ در جامعه مطرح می شود،گاهی به گونه ای سخن می گویند و به گونه ای دیگر رفتار می کنند که دیگران ممکن است سوء استفاده کنند.

وی با بیان این که فرهنگ انقلاب باید یک فرهنگ ارزشی باشد، خاطر نشان کرد: یک سری مسائل در جامعه مطرح می شود که اساسا انقلاب ما برای این تحقق پیدا کرد که پاسخ نه به این مسائل بگوید اما اگر دوباره همان ها بخواهد اجرا شود آن ها مسائلی هستند که طبیعتا پایه های اساسی انقلاب ما را تحت الشعاع خودش قرار می دهند.

مدیر حوزه های علمیه در خاتمه ، تاکید کرد: در گام نخست باید در داخل هر دستگاه و مجموعه برنامه ریزی جدی انجام گیرد به طوری که مسئولین اقتصادی در عرصه اقتصاد و مسئولین فرهنگی در عرصه فرهنگ با مدیریت جهادی وارد عمل شوند ودر این بین از مردم هم کمک بگیرند تا ما پایان سال شاهد رشد چشمگیری در تمامی عرصه ها باشیم.

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی