نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

18. فروردين 1393 - 12:38
رئیس کمیسوین انرژی مجلس مطرح کرد:
لزوم در نظر گرفتن دهک های پایین در افزایش قیمت ها
سید مسعود میرکاظمی اعمال سیاست های جدید برای کنترل عرضه و تقاضای حامل های انرژی و به خصوص بنزین را لازم دانست و گفت: دولت قیمت حامل های انرژی را با توجه به وضعیت دهک های پایین افزایش دهد.

به گزارش چهار فصل به نقل از شبکه اطلاع رسانی دانا، سید مسعود میر کاظمی رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با گفتارنیوز با اشاره به اینکه قیمت های پیشین بنزین دیگر ابزار کنترل مصرف نیست، گفت: باید سیاست های تازه ای در راستای مدیریت بر عرضه و تقاضای حامل های انرژی صورت پذیرد.

وی افزود: در راستای کنترل عرضه و تقاضای حامل های انرژی باید دولت با کمترین درصد افزایش قیمت حامل های انرژی بیشترین درآمد را بدست آورد برای اجرای این سیاست هم باید توجه ویژه¬ای به قشر آسیب پذیر اجتماع کند تا کمترین آسیب به این قشر وارد آید.
 
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش قیمت بنزین هواپیما تأثیر چندانی بر معیشت دهک های پایین جامعه نخواهد داشت اما این افزایش در بلیط اتوبوس به طور کامل ملموس خواهد بود.
میرکاظمی توضیح داد: از آخرین باری که نرخ بنزین افزایش پیدا کرد چند سالی می گذرد و با توجه به نرخ بالای تورم لازم است برای کنترل تقاضا و عرضه بنزین سیاست های قیمتی و غیرقیمتی مختلفی اعمال شود.
 
وی ادامه داد: با توجه به اینکه بنزین یک کالای استراتژیک محسوب می شود نباید تولید آن را متوقف کنیم و بر کیفیت و کمیت تولیدات بیافزاییم.
 
نماینده مردم تهران با انتقاد از بی توجهی نسبت به تولید بنزین در دولت اصلاحات تصریح کرد: در 8 سال دولت اصلاحات کوچکترین اقدامی در راستای تجهیز پالایشگاه ها صورت نپذیرفت، اگر از آن زمان به دنبال تولید بنزین بودیم در حال حاضر نیاز ما به واردات بنزین به طور کامل مرتفع می شد.
وی افزود: غیر اقتصادی بودن تولید بنزین تنها بهانه ای بود برای فقدان تولید در آن زمان، در حالی که نفت خام به ترکیه ارسال و بنزین مجدداً از آن کشور خریداری می شد که این موضوع خود اقتصادی بودن تولید بنزین در داخل را توجیه را می کند.
 
انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی