نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

19. فروردين 1393 - 11:08
در صورت تخصیص اعتبارات لازم صورت می‌گیرد
بهره‌برداری از 15 طرح صنعتی دام در بهمئی
رئیس اداره جهاد کشاورزی بهمئی از بهره‌برداری از 15 طرح صنعتی دام در این شهرستان خبر داد.

به گزارش چهار فصل ،  عبدالله قیصری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهمئی، اظهار کرد: در راستای توسعه کشاورزی بهمئی اقدامات خوبی صورت گرفته است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان بهمئی عنوان کرد: به دلیل وجود منابع و ظرفیت‌های مناسب شهرستان بهمئی شرایط مناسبی برای توسعه کشاورزی را دارا است.

وی افزود: کنترل و هدایت آب‌های سطحی یکی از راهبردی‌ترین کار در مقوله کشاورزی شهرستان بهمئی است که این مهم در اولویت کاری جهاد کشاورزی شهرستان بهمئی در سال 93 است.

قیصری تصریح کرد: متمرکز کردن طرح‌های صنعتی دام به ویژه دامپروری در مجتمع دامپروری دوپرنظری صورت گرفت اما کافی نبود که جهت توسعه این مجتمع در سال جدید 15 طرح پیش‌بینی کردیم که اگر اعتبارات لازم تخصیص داده شود به بهره‌برداری می‌رسند.

وی ادامه داد: همچنین در بخش توسعه دام سنگین کارهایی صورت گرفته است و تا به حال 10 واحد تولیدی گاو شیری به بهره‌برداری رسیده و 20 طرح تولیدی گاو شیری دیگر به کارگروه توسعه ملی استان ارسال شده که در دست اقدام است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان بهمئی افزود: بحث توسعه دام و طیور در سطح شهرستان را داریم که البته باید با توازن مرتع و دام منافاتی نداشته باشد ولی با توجه به کمبود مرتع توصیه به توسعه دام سبک در شهرستان نمی‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین دو واحد تولیدی پرورش مرغ صنعتی 20 هزار قطعه‌ای به بهره‌بر‌داری رسید و هشت واحد دیگر نیز در دست اقدام است.

قیصری گفت: در بخش توسعه طیور شهرستان به صورت پرورش مرغ بومی و بخش اشتغال‌زایی خانگی در حال پیگیری هستیم که این طرح نیز از طرح‌هایی است که در بحث اقتصاد مقاومتی در اولویت کاری قرار داده‌ایم.

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی