نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

9. ارديبهشت 1393 - 11:40
قرار است رییس جمهور امشب نیز با مردم گفتگوی تلویزیونی داشته باشد و باید منتظر ماند و دید اختلافات پنهان رسانه ملی با ریاست جمهوری باز هم نمایان تر می شود یا خیر!

به گزارش چهار فصل به نقل از خبرنگار شبکه اطلاع رسانی دانا ، رئیس جمهوری در سومین گفت‌وگوی زنده خود، امشب بعد از اخبار ساعت 21 از طریق شبکه یک سیما با مردم بصورت مستقیم سخن می گوید.

گفته می شود رویکرد دولت درباره مسائل سیاست خارجی از جمله تعامل با کشورها و نهادهای بین‌المللی و همچنین مسائل فرهنگی از دیگر موضوعاتی است که رئیس جمهور در مورد آن با مردم سخن خواهد گفت.

تقابل میان دولت و صدا و سیما بر کسی پوشیده نیست؛ مثلاً در جریان ارائه گزارش صد روزه مجریانی که به صورت سفارشی همراه با روحانی به برنامه آمدند مورد تأیید صدا و سیما نبوده و جریان مجریان سفارشی تا روزها در رسانه ها مورد بحث قرار گرفته بود.

"دومین حضور تلویزیونی حسن روحانی به عنوان رییس‌جمهور ایران در 16 بهمن 92 با حاشیه بزرگی همراه بود و ماجرا از آنجا آغاز شد که رییس‌جمهوری در اقدامی غیر معمول خواستار حضور مجری خاصی در گفتگوی تلویزیونی می‌شود و همین موضوع سبب کشمکش یک ساعته صداو سیما و ریاست‌جمهوری می‌شود.

اگرچه مصاحبه تلویزیونی رییس‌جمهوری با تاخیری یک ساعته به روی آنتن رفت، اما عزت‌الله ضرغامی رییس سازمان صداوسیما‌‌ همان شب در نامه ای به رییس شورای نظارت بر سازمان صداوسیما، خواستار تعیین تکلیف این موضوع شد که حق تعیین مجری در مصاحبه سران قوا با صداوسیماست یا با رئیس قوا؟ 

وقتی قرار است رییس جمهور مصاحبه ای داشته باشد، روال معمول بر این است که این انتخاب مجری با هماهنگی دولت باشد، اما مجری را نوعا صدا و سیما انتخاب می کند و رییس جمهور نیز به طور مستقیم نمی تواند خودش یا مشاورانش در انتخاب مجری دست داشته باشد، چراکه این امر کار تخصصی و حرفه ای رسانه است و باید رسانه ملی متولی این امر باشد.

اوج اختلافات اخیر صدا و سیما در قضیه هدفمندی یارانه ها نمایان شد؛ به طوری که ثبت‌نام 92 درصدی مردم برای گرفتن یارانه ها از سوی دولت به گردن صدا و سیما افتاد که با تبلیغ های افراطی باعث ثبت نام و عدم انصراف مردم از یارانه ها شد.

این در حالی است که پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس‌جمهور در مورد انتخاب مجریان این برنامه گفت: هیچ حاشیه ای در این زمینه وجود ندارد و مجریان در چارچوب یک تعامل مثبت میان صداوسیما و دولت انتخاب خواهند شد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: مجریانی از میان کسانی‌که که در حال حاضر در صداوسیما مشغول به کار هستند معرفی و  از دولت نظر خواهی می شود و با تفاهم میان دولت و صداوسیما مجریان این برنامه انتخاب می شوند.

حال قرار است رییس جمهور امشب نیز با مردم گفتگوی تلویزیونی داشته باشد و باید منتظر ماند و دید اختلافات پنهان رسانه ملی با ریاست جمهوری باز هم نمایان تر می شود یا خیر!

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی