نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

23. ارديبهشت 1393 - 15:06
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد خبر داد
تشکیل کارگروهی برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کهگیلویه و بویراحمد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: کارگروهی برای تحقق اهداف و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در این سازمان تشکیل شده و راهکارهای لازم در راستای کاهش موانع تولید در استان در حال انجام است.

به گزارش چهار فصل داریوش دیودیده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، اظهار کرد: اجرای مناسب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی موردنظر مقام معظم رهبری بستر تحقق و تسریع در روند توسعه کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی مرتبط با حوزه صنعت، معدن و تجارت است، افزود: این موضوع دلیل اهمیت حوزه صنعت، معدن و تجارت را در تحقق این سیاست‌ها نشان می‌دهد.

دیودیده عنوان کرد: اهداف و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نقطه عطفی در اقتصاد کشور است، زیرا از مهم‌ترین اهداف آن حمایت از تولید داخلی، افزایش خود اتکایی و کاهش وابستگی به کشورهای خارجی، استفاده صحیح و بهینه از منابع داخلی و مدیریت هزینه‌ها، جلوگیری از خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده، افزایش سطح رفاه و معیشت مردم، تاکید بر خلاقیت و نوآوری، استفاده حداکثری از دانش و توان متخصصان داخلی است.

وی با بیان این‌که اقتصاد مقاومتی یعنی شروع یک حرکت اقتصادی بزرگ با تکیه بر داشته‌های داخلی، تصریح کرد: اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی منجر به توسعه درون‌زا و شکوفایی اقتصادی خواهد شد.

رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: کارگروهی در جهت تحقق اهداف و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در این سازمان تشکیل شده و آسیب‌شناسی و راهکارهای لازم در راستای کاهش موانع و بهبود شرایط تولید در استان در حال انجام است.

دیودیده رمز اصلی و اجرایی اقتصاد مقاومتی را خودباوری و اتکا به توانمندی‌های بومی در حوزه‌های مختلف به ویژه بهره‌گیری از صنایع بومی، پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی در بخش معدن، رقابت‌پذیر کردن معادن و صنایع در بازار داخلی و جهانی همچنین افزایش سهم در تولید و صادرات محصولات صنعتی و معدنی و حمایت از تولیدات داخلی دانست.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امسال نوزدهمین سال برگزاری مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن است و تلاش داریم با توجه به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال فرهنگ و اقتصاد و همچنین ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مراسم متفاوتی را نسبت به سال‌های قبل برگزار کنیم.

رئیس ستاد بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن در کهگیلویه و بویراحمد افزود: در این روز برای تبیین حمایت از تولید ملی، سرمایه‌گذاری و رفع موانع آن، ‌ارتقای بهره‌وری و تشویق مردم برای استفاده از تولید داخلی تلاش می‌کنیم.

 انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی