نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

27. ارديبهشت 1393 - 12:41
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد
رونمایی از آثار تاریخی کشف شده سادات محمودی در تهران
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: رونمایی از آثار تاریخی کشف شده در روستای ده‌پایین منطقه سادات محمود در گردهمایی باستان‌شناسی سالانه ایران در تهران از دیگر اقدامات این اداره‌کل در این هفته است.

به گزارش چهار فصل به نقل از خبرگزاری فارس از یاسوج، محمود باقری صبح امروز در جمع خبرنگاران با تشریح برنامه‌های هفته میراث فرهنگی اظهار کرد: از 28 اردیبهشت تا سوم خرداد هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه نام‌گذاری شده است که در کهگیلویه و بویراحمد برنامه‌های متنوعی برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به شعار امسال روز جهانی موزه با عنوان ˈمجموعه‌های موزه‌ای برقراری پیوندهاˈ افزود: در طول این هفته برنامه‌های متنوعی شامل مراسم شاهنامه‌خوانی، همایش یک روزه در کنار پل قدیمی پاتاوه، تجلیل از خادمین میراث فرهنگی و همچنین پژوهش‌گران برتر استانی و نشست با اصحاب رسانه برگزار خواهد شد.

وی گفت: در این هفته همچنین مراسم برافراشتن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در تپه نور‌الشهداء یاسوج برگزار می‌شود.

باقری ادامه داد: برنامه‌ای تحت عنوان هر شهروند یک موزه‌دار را در شهرهای مختلف استان در این هفته پیش رو داریم.

این مسئول عنوان کرد: سخنرانی تخصصی معاون و کارشناسان حوزه میراث فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد در مدارس مختلف استان و همچنین دعوت از دانش‌آموزان و علاقمندان به آثار تاریخی جهت بازدید رایگان از موزه‌ها و آثار تاریخی از دیگر برنامه‌های این اداره‌کل به شمار می‌رود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد افزود: از دیگر برنامه‌های این هفته دعوت از دانشجویان رشته‌های مرتبط با حوزه میراث فرهنگی جهت بازدید از بافت قدیم شهر دهدشت است.

باقری گفت: رونمایی از آثار کشف شده در کاوش‌های باستان‌شناسی در روستای ده‌پایین منطقه سادات محمود در گردهمایی باستانشناسی سالانه ایران در تهران از دیگر اقدامات این اداره‌کل در این هفته است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از دو هزار و 630 آثار و بنای تاریخی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که 720 اثر تاریخی، معنوی و طبیعی این استان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی