نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

26. فروردين 1394 - 14:52
جمعی از مردم طایفه اولاد میرزاعلی شهرستان کهگیلویه نسبت به واگذاری زمین های دارای سند و نسق خود به طایفه دیگر و جابجا شدن از سرزمین آبا و اجدادی خود ( زنگوا ) صبح روز ( 26 فروردین) تجمع اعتراضی مسالمت آمیزی را مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد برپا کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، این معترضان نسبت به جابه جا شدن از سرزمین خود ( زنگوا) و آوارگی در مناطق اطراف بهبهان تا مناطق سردسیری شهرستان چرام اعتراض داشتند.

 

آنان معتقدند که 28 سال پیش نزاع میان دو طایفه اولادمیرزاعلی و زنگوایی در منطقه سردسیری دیلگان که باعث بیرون راندشان از سرزمین ابا و اجدادی خود ( زنگوا ) شده به ناحق بوده و حق و حقوق مردم پایمال شده است.

 

برخی از این معترضان عنوان کردند: دو طایفه ی زنگوایی و اولاد میرزاعلی ساکن در منطقه سردسیری دیلگان بدون هیچ گونه  نزاع و درگیری در کنار هم زندگی می کنند و حتی باهم پیوند خویشاوندی دارند، در مراسمات همدیگر شرکت می کنند و خواستار بازگشت به زادگاه و سرزمین مادری خود بودند.

گفته می شود طایفه محمد صالحی و برخورداری اولاد میرزاعلی کهگیلویه طبق توافنامه ای که 28 سال پیش بزرگان آنان برای  فروکش کردن نزاع بین طوایف زنگوایی و اولامیرزاعلی در دیلگان امضا کردند از منطقه زنگوا مهاجرت کردند.

 

اما هم اینک بزرگان طایفه ی محمد صالحی و برخورداری از رسمی نبودن و عدم ثبت این توافق نامه صبحت می کنند و اضافه کردند مسئولین وقت تا کنون نه تنها به بند ها و مفاد همین توافق نامه ی غیر رسمی عمل نکردند بلکه هیچ گونه توجهی به درخواست ها و مشکلات مردم تیره ی محمد صالحی و برخورداری ازخود نشان نداده اند.

 

 اعتراض کنندگان در ادامه خواستار دیدارو نشستی با استاندار و اعضای شورای تامین کهگیلویه و بویراحمد شدند تا مشکلات و درخواست های خود را که همان فراهم آوردن شرایط لازم برای بازگشت این طایفه شهید پرور استان به سرزمین ابا و اجدادی است را مطرح کنند.

تیره ی محمد صالحی و برخورداری اولا میرزاعلی شهرستان کهگیلویه دارای 800 خانوار و بیش از 65 هزار راس دام است.

 

این دوتیره طایفه اولاد میرزاعلی در جبهه حق علیه باطل 150 رزمنده تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند که از این تعداد 13 نفر شهید و 8  نفر نیز آزاده است.

 

 

در این اعتراض تجمع کنندگان که حدود 300 زن و مرد بودند پلاکارد هایی حاوی پیام هایی که خواستار برگشت به سرزمین خود هستند و مورد محرومیت و ظلم قرار گرفته اند در دست داشتند.

 

فتاح محمدی معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با حضور در بین تجمع کنندگان آنها را به آرامش دعوت کرد و به انان قول داد که باهمه توان خود به دنبال راه حلی باشد که هیچکدام از طرفین متحمل ضرر و زیان نشوند و به مردم تیره ی محمدصالحی و برخورداری گفت که سند زمین ها و املاک زنگوا دچار تغییر نشده و به اسم مالکان اصلی است .

از حاشیه این تجمع می توان به سر دادن شعار : "عدالت عدالت"، "نسق، سند عدالت" و "خون شهیدان ما کجا رفته "و همچنین حضور نیروی انتظامی و مسدود شدن خیابان منتهی به درب استانداری اشاره کرد.

انتهای پیام/گ/200

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی