نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

2. دى 1394 - 19:42
اعتراض اهالی منطقه تل زالی یاسوج در مقابل استانداری کهگیلویه وبویراحمد
بحران آب آشامیدنی در تل زالی یاسوج/ اعتراض گسترده شهروندان به بی توجهی آبفای شهری + تصاویر
شهروندان و اهالی منطقه تل زالی شهر یاسوج نسبت به قطعی مکرر آب در این منطقه در جلوی استانداری استان کهگیلویه وبویراحمد تجمع کردند و خواستار رسیدگی فوری به وضعیت ناهنجار این نقطه از شهر یاسوج شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، صبح امروز تعدادی از اهالی منطقه تل زالی یاسوج با تجمع در جلوی استانداری استان کهگیلویه وبویراحمد نسبت به قطعی مکرر آب در این منطقه اعتراض کردند.

 

 قطعی آب در برخی از مناطق شهر یاسوج مرکز استان که به پر آب ترین شهر کشورکشور لقب گرفته موضوع تازه‌ای نیست و این مناطق سال‌ها است که با چنین مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند ولی شدت قطعی آب در ایام مختلف سال متفاوت است.

 

قطعی مکرر و حتی یک هفته ای برخی از مناطق شهر یاسوج از جمله منطقه تل زالی صدای اهالی این منطقه از شهر یاسوج را درآورده و شهروندان این ناحیه با تجمع در جلوی استانداری استان خواهان پیگیری این موضوع هستند.

 

فرسودگی لوله های ابرسانی وترکیدگی های پی درپی این لوله ها باعث افت فشار آب و قطعی مکر آب در یاسوج شده که صدای بیشتر شهروندان این شهر را درآورده است.

 

به طور میانگین هر چند هفته یک بار آب در بیشتر مناطق چند گانه یاسوج به خصوص منطقه تل زالی قطع می شود که این موضوع به شدت باعث کلافگی و نارضایتی مردم این مناطق شده و گرفتاری‌های قطعی آب مردم  پر آب ترین شهر کشور را کلافه کرده است.

 

 اگر چه برای اصلاح مصرف آب در کشور تلاشهای جدی صورت گرفته، برای جلوگیری از قطع و جیره بندی آب باید همه مردم و خانواده شیوه مصرف خود را تغییر دهند اما در برخی مواقع عدم مدیریت صحیح و بی توجهی به هدر رفت آب، این بحران را جدی تر از گذشته می کند.

 

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه وبویراحمد در گفت و گو با خبرنگار صبح زاگرس یکی از دلایل اصلی قطعی های مکرر اب در مرکز استان را سیل زیاد جمعیت و فرسودگی لوله های آب در بیشتر مناطق دانست و گفت: این موضوع باید هرچه سریعتر در شورای آب استان مورد بازبینی و نظر قرار گیرد.

 

لازم به ذکر است شهر یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد با جمعیتی بالغ بر 140هزار نفر در چند سال اخیر آبستن سیر زیاد مهاجرت روستائیان به شهر بوده و بیش از 43درصد جمعیت این شهر را حاشیه نشینی تشکیل داده که همین موضوع باعث مشکلات عدیده ای از جمله قطعی  های مکرر اب دربیشتر مناطق این شهر جوان شده است.

 

 
 
 
 
 
 
منبع:بویرخبر
انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی