نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

17. آذر 1393 - 19:00
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: امروز همه دلسوزان و جناح‌های سیاسی کشور نقش بسیج را در توسعه اقتصادی، سیاسی و علمی را غیر قابل انکار می‌دانند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، ولی‌الله شجاع‌پوریان روز گذشته در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که با حضور فرماندار گچساران و جمعی از مسئولان و دانشجویان در دانشگاه پیام‌نور گچساران برگزار شد، اظهار کرد: امروز همه دلسوزان و جناح‌های سیاسی کشور نقش بسیج را در توسعه اقتصادی، سیاسی و علمی را غیر قابل انکار می‌دانند، اما اگر گاهی در ارتباط با نهادهای انقلابی مانند بسیج، سپاه صحبتی، بحثی یا انتقادی هست، هیچ‌گاه بحث جایگاه آن‌ها و لزوم حضورشان در جامعه محل بحث و جدل نیست.

 

 

وی افزود: انتقاد آن‌ جایی مایه می‌گیرد که این نهادهایی که متعلق به همه جامعه هستند ، نهادهای ملی و در یک سخن فراجناحی هستند خدای ناکرده نوعی مأموریت جناحی یا خطی برای آن تعریف کنیم.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد:اگر رهنمودهای حضرت امام (ره)در عرصه‌های مختلف مورد توجه قرار بگیرد، بسیاری از مشکلاتی که امروز محل اعتنا و توجه دعواهای سیاسی است در حقیقت پایان می‌یابد.

 

 

شجاع پوریان با اشاره به اینکه قانون اساسی در راستای قوانینی است که امروز حقوق ملت و مردم به آن  توجه دارد، ابراز کرد: بدون اغراق و بدون تعصب قانون اساسی ما قابل مقایسه با قوانین مترقی کشورهایی است که حداقل 200 سال سابقه دموکراسی و آزادی‌خواهی دارند و علت آن این است که قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به حقوق انسان‌ها در قالب تکریم ارزش و افتخار داده است.

 

کسی ازکرسیهای آزاداندیشی می‌ترسدکه مبانی قوی جهت دفاع ازعقاید خود ندارد

 

وی با اشاره به اینکه قانون اساسی ما هم نماد وهم قوت قوانین اساسی دنیای امروز و مدرن را داشته و هم رنگ و لعاب دینی دارد، تصریح کرد: اگر امروز قانون اساسی ما با جامعیت کامل و بدون نگاه سطحی در همه بخش‌ها اجرا شود، بسیاری از مشکلات امروز را نخواهیم داشت.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران درادامه با اشاره به جنبش‌های دانشجویی و با بیان اینکه در این جلسه از دیدگاه خودم صحبت می‌کنم و امیدوارم که در این جلسات به همه تشکل‌ها اجازه صحبت داده شود، تصریح کرد: مبانی دینی ما در هیچ عرصهای کم ندارد و کسی از بحثهای آزاد، مناظره و کرسیهای آزاداندیشی می‌ترسد که مبانی قوی جهت دفاع از اندیشههای دینی و عقاید خویش نداشته باشد.

 

 

شجاع پوریان با بیان اینکه در چنین جلساتی همه تشکل‌های سیاسی باید حق صحبت داشته باشند، گفت: ما باید در این جلسات این حق را به دیگر دوستان خود در تشکل‌های سیاسی مختلف بدهیم که بیایند و بیانیههای خود را بخوانند و تردیدی نداشته باشیم که این فرآیند به رشد جامعه کمک خواهد کرد.

 

این مسئول در ادامه با اشاره به علت نامگذاری 16 آذرماه به روز دانشجو ،تصریح کرد: همه دانشجویان آن زمان و امروز با تفکرهای فکری متفاوت در یک چیز توافق دارند و آن نیز دفاع از جان مردم، ملک و سرزمین خویش است.

 

نماینده اصلاح‌طلب مجلس ششم افزود: به نظر من جنبش دانشجویی در قبل و بعد از انقلاب در کارنامه مبارزه ملت ایران نقش بی‌بدیلی داشته و دانشجویان با روحیه استبدادستیزی، عدالت‌خواهی در کنار امام راحل در انقلاب تسخیر لانه جاسوسی را به وجود آوردند.

 

 

وی خاطرنشان کرد: یک سری از گروههای سیاسی مرجع که مردم به کلام و به قدم آن‌ها نگاه می‌کردند، عنصر دانشجو بود که در عرصه و زمان برای هیچ‌کس قدرت دانشجو شناخته شده نبود.

 

شجاع پوریان اظهارکرد: امروز دولت آقای روحانی وظیفه دارد که فضای نشاط و فعالیت را به دانشگاه برگرداند.

 

با مقاومت روحانی مجلس ناچار به عقب نشینی شد

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: دولت یازدهم وظیفه دارد که فضای فعالیت سیاسی خوب و با نشاط که وظیفه ذاتی جنبش دانشجویی است به دانشگاه‌های ما برگرداند.

 

 

وی افزود: به نظر من یکی از افتخارات روحانی این است که در بحث معرفی وزیر علوم آن‌قدر مقاومت کرده که مجلس ناچار شده است عقب‌نشینی کند.

 

وی در ادامه اظهار کرد: به عنوان کسی که دوست نزدیک فرهادی هستم می‌گویم سال‌ها او را می‌شناسم جنس فرهادی از وزاری معرفی شده قبل متفاوت نبوده و انسان محکم، اصلاح‌طلب و مدیر است و می‌بینیم که همین امروز که آمده اولین عکس‌العمل به بحث بورسیه‌های قلابی بوده که به عده‌ای داده شده و باید در چارچوب قانون رسیدگی شود.

 

منبع: آفتاب جنوب،

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی