نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

22. مهر 1392 - 21:43
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: صدای طبل‌ سیاسی‌کاری در این استان بلندتر از هر صدای دیگر است که باید این صدا روزی خاموش شود.

 به گزارش چهارفصل ازیاسوج، سید موسی خادمی شامگاه دوشنبه در دیدار برخی از فعالان سیاسی اصولگرا اظهار کرد: بومی بودن استاندار و مطرح کردن این واژه به خودی خود چندان اصالتی ندارد. 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: اما همین بومی بودن مدیریت اجرایی استان خواصی هم دارد از جمله اینکه فرد بومی استان را فدای جریان و گروه نمی‌کند.

خادمی در ادامه گفت: استاندار بومی می‌داند که پس از اتمام دوره مدیریت باید در میان مردم همین استان زندگی کند و اگر غفلتی شود باید روزی پاسخگوی عملکرد خود باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از دیگر خواص انتصاب مدیران بومی در استان گفت و افزود: مدیر بومی همه زوایای استان را می‌شناسد و منافع استان را فدای منصب خود نمی‌کند؛ هر چند که اعتقاد داریم غیر بومی‌ها هم این‌گونه بوده‌اند و تنها به خدمت اندیشیده‌اند.

خادمی وفاق و همدلی در کار و تولید را مهم‌تر از هر چیز دیگر دانست و گفت: با این حال باز هم گاهی دیده می‌شود که طبل سیاسی‌کاری در استان ما صدایی بلندتر از همه کارهای دیگر دارد و باید روزی به خاطر مردم این صداها برای همیشه خاموش شود.

وی خاطرنشان کرد: به نظر من اگر برخی کارها در کشور همانند کار و تولید در نوع خود اقدامی لازم است، در این استان چنین کارهایی حکم واجب را دارد زیرا به قدری در برخی شاخص‌ها از سایرین عقب هستیم که آمارها هم جوابگو نیستند.

خادمی با ذکر این موضوع که آمارها قدرت بیان عمق محرومیت در استان ما را ندارند، افزود: فقر در بسیاری از روستاها و حواشی شهرهای ما بیداد می‌کند.

طرح موضوع یاسوجی و دهدشتی و سردسیری و گرمسیری بلای جان استان 

این مسئول در ادامه با انتقاد از سیاسی‌کاری در استان خاطرنشان کرد: سیاست علم محترمی است که نباید از آن استفاده ابزاری کرد و با آن استان و وجهه آن را تخریب کنیم و می‌بایست به گونه‌ای سیاست را به کار گیریم که از وضعیت فعلی نجات پیدا کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در همین زمینه تأکید کرد: باید آدم‌های قومی‌نگر را منزوی کنیم و برای آن که جان نگیرند نباید گوش به حرف آن‌ها بدهیم.

وی با انتقاد از بحث‌هایی همچون یاسوجی و دهدشتی و سردسیری و گرمسیری متذکر شد: این حرف‌ها در زمره مباحث سیاسی نیست و اصولاً کسانی که چنین تفکراتی را در جامعه القا می‌کنند سیاسی نیستند بلکه عده‌ای منفعت‌طلب بوده که قواعد را زیر پا می‌گذارند.

منبع:فارس

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی