نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

16. دى 1392 - 15:38
نشست شورای سلامت در کهگیلویه و بویراحمد حاشیه‌های جالبی داشت، آنجا که سید موسی خادمی به چند شهردار این استان، یک پیشنهاد طنزآمیز و به چند مدیر بی‌خیال دیگر تذکر داد.

به گزارش چهار فصل به نقل از  خبرگزاری فارس از یاسوج، در نشست‌ها و جلسات اداری حرف‌ها و مطالبی در میان اعضا رد و بدل می‌شود که اشاره به آنها خالی از لطف نیست.

در حاشیه نشست شورای سلامت نیز حرف‌های جالبی میان اعضا رد و بدل شد.

طرح موضوع تکراری ورود فاضلاب بیمارستان امام سجاد به سفره‌ها‌ی زیرزمینی کنار رودخانه بشار در شورای سلامت از حاشیه‌های این نشست بود که خادمی گفت: این موضوع ساده‌ای نیست و باید فکری به حال آن شود.

صادق‌پور مدیرعامل آبفای شهری نیز با طرح این موضوع گفت: دانشگاه علوم پزشکی برخی تاسیسات آب شرب ما را در پایین دست بیمارستان امام سجاد به گروگان گرفته که علاوه بر آلوده کردن این منابع آبی، چون محیط دانشگاهی است؛ اجازه تردد ما و نیروی انتظامی در مواقع لازم وجود ندارد.

* غله‌ات را بردار که گله‌ام آمد/رونمایی از سبک جدید مدیران کهگیلویه و بویراحمد در مصوبه‌سازی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج پاسخی طنزگونه به این اظهار نظر داد و گفت: آب و فاضلاب شهری به ما می‌گوید: «غله‌ات را بردار که گله‌ام آمد»؛ حالا تاسیسات آنها در قلمرو ما است!

 

اجرایی نشدن عمده مصوبات شورای سلامت در جلسات گذشته یکی دیگر از حواشی این شورا بود.

یکی از این مصوبات، اجرای طرحی از سوی شرکت آب و فاضلاب شهری بود تا تخلیه بار لجن‌کش‌ها در منهول‌های فاضلاب شهر یاسوج موجب آلوده شدن پساب تصفیه‌خانه نشود ولی؛ صادق‌پور مدیرعامل این شرکت بعد از چندین ماه، این مصوبه را قبل اجرا ندانست.

این اظهارنظر صادق‌پور سبک جدیدی از تصویب مصوبه و اجرای آن را رونمایی کرد به طوری که ابتدا یک طرح و موضوع به تصویب برسد و بعد از چند ماه و شاید هم سال، آن وقت بگوییم این مصوبه قابل اجرا نیست! شاید این روش بتواند از بار سنگین کارشناسان ادارات بکاهد!!

آلوده بودن رودخانه بشار در پایین دست تصفیه خانه فاضلاب یاسوج نیز از موضوعاتی بود که در این نشست مطرح شد.

مدیرانی که برای ارائه یک راهکار و الگو در بحران تصفیه خانه فاضلاب یاسوج عجله‌ای ندارند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گزارش داد تا 200 متر پایین‌تر از تصفیه خانه فاضلاب این شهر میکروب‌ها و مواد آلی از حد مجاز بالاتر هستند و باید فکری به حال سلامت مردم شود.

آلودگی رودخانه بشار با فاضلاب‌های خانگی در حالی است که بخش زیادی از مردم از رودخانه بشار حتی برای آشامیدن استفاده می‌کنند ضمن اینکه بشار تامین‌کننده آب بخش زیادی از زمین‌هایی است که غذای مردم کهگیلویه و بویراحمد را تولید می‌کنند!

وقتی مدیرکل محیط زیست و چند مدیر دیگر گفتند باید الگوی سایر استان‌ها در امر فاضلاب را بگیریم، خادمی گفت: دیگر کی می‌خواهید این کار را بکنید مگر موضوعی مهم‌تر از تهدید سلامت مردم است؟!

مدیرانی که به جای ارائه راهکار سخنرانی می‌کنند/ باید از سازمان ملل مدیر بیاوریم؟!

خادمی از اینکه برخی مدیران در جلسات به جای دادن راهکار و گزارش اقدامات خود به تفسیر و تبیین موضوع بسنده می‌کنند، گفت: اینجا قرار نیست مدیران سخنرانی کنند چرا که تاکید مدیران بر لزوم انجام یک کار، پاسخی برای مردم نمی‌شود!

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: قرار نیست از سازمان ملل آدم بیاوریم تا مشکل سلامت مردم را حل کنیم! مدیران این استان باید دست به کار شوند و طرح و برنامه دهند.

پساب زندان مرکزی یاسوج نیز مستقیما به رودخانه بشار می‌ریزد که مشکلات زیست محیطی زیادی را ایجاد کرده است؛ موضوعی که رئیس سازمان محیط زیست این استان بر آن صحه می‌گذارد!

یک مصوبه خطرناک در کهگیلویه و بویراحمد/دفاع از مدیران کم‌کار

اشاره برخی اعضا به غیرکارشناسی بودن برخی مصوبات شورا سلامت از دیگر حواشی این نشست بود. یکی از مصوباتی که روی اجرا به خود ندید موضوع حفاظ‌گذاری برکه‌ها و استخرهای سرباز بود.

مصوبه‌ای که لطفی، مدیرعامل آب منطقه‌ای می‌گوید اگر همه پول‌هایش را هم بگذارد قادر به اجرای این مصوبه نیست!

خادمی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز این مصوبه را خطرناک خواند و گفت: این مصوبه خطرناکی بود که یک ماه تنها فرصت داشت تا اجرا شود و در غیر این‌صورت هر غرق شدگی به عهده ادارات متولی بود!

از دیگر حواشی این نشست، دفاع معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از بسیاری ادارات کم‌کار بود که برای مصوبات این شورا اقدامی انجام ندادند!

شهردار یاسوج و مدیرکل استاندارد در این شورا غایب بودند.

ارائه برخی آمار در شاخص‌های سلامت نیز بخشی از این نشست بود.

مدیرانی که بدون صندلی چرخ‌دار توان برداشتن یک کاغذ را هم ندارند!

چمن گفت: 85 درصد دانش‌آموزان کهگیلویه و بویراحمدی تحرک بدنی ندارند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: در بین مدیران نیز شاهد هستیم اگر صندلی‌های چرخ‌دار نباشد حتی یک کاغذ را از گوشه میز هم بر نمی‌دارند!

وی گفت: در شاخص کم وزنی و کوتاه قدی؛ مرگ مادران باردار، استعمال دخانیات در زنان، بیماری‌های قلبی و ... زیر خط قرمز هستیم.

خادمی برخی آمارهای ارائه شده را برای راستی‌آزمایی با آمارهایی که از استان بوشهر در زمان تصدی‌اش در استانداری آنجا در ذهن داشت، مقایسه می‌کرد.

بچه مثبت شورای سلامت کیست؟/ خادمی در روز تودیع معارفه چمن، از او چه خواست؟

وقتی موسوی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی در مورد قلیان و برخی آسیب‌های اجتماعی دیگر صحبت می‌کرد، برخی اصطلاحات رایج در میان قلیانی‌ها را نمی‌دانست، خادمی با لحن مزاح گفت: موسوی بچه مثبت است!

تعریف یک خاطره از سوی موسوی از دیگر حاشیه‌های این نشست بود؛ او برای مقایسه امکانات قبل و کنونی گفت: در یک روستا وقتی خبر آمدن اینترنت را می‌دادند مردم می‌گفتند به جهنم! بگذارید بیاید و ما را بخورد!

از دیگر حاشیه‌های این نشست زمانی بود که خادمی از ئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خواست تا دبیرخانه شورای سلامت را فعال کند؛ وی همچنین گفت: در روز معارفه دکتر چمن از او خواستم که لیست خدماتی که در حوزه سلامت و پزشکی مجبوریم از استان‌های دیگر بگیریم را احصا کنند و به من تحویل دهند ولی این کار هنوز انجام نشده است؛ لازم است این گزارش در همه جلسات شورای سلامت به صورت ثابت گزارش شود.

توپی که در میدان دانشگاه علوم پزشکی است/قسم جلاله دکتر چمن

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای در این نشست با بیان اینکه توپ نارسایی‌های سلامت این استان در زمین دانشگاه علوم پزشکی و صدا و سیما است گفت: متولی اصلی سلامت در این نشست شاخص‌ها و نگرانی‌ها را مطرح کردند ولی راهکار و برنامه‌ای ارائه ندادند!

چمن در پاسخ به این اظهار نظر بیان کرد: به امام زمان قسم تا رفتار مردم در حوزه سلامت تغییر نکند نه بیمارستان و نه پزشک و اورژانس، کاری برای سلامت مردم نمی‌کنند!

پیشنهاد طنزآمیز خادمی به شهرداری‌ها

وقتی موضوع سگ‌های ولگرد و موضوع زنده‌گیری و فروش آنها از سوی شهرداری مطرح شد، یکی از مدیران گفت: اتفاقا این کار برای شهرداری‌ها درآمد دارد؛ خادمی به مزاح به او پاسخ داد: شهرداری‌ها سایر منابع درآمدزا را ول کنند و بچسبند به زنده‌گیری و فروش سگ‌های ولگرد!

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی