نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

20. فروردين 1393 - 8:26
نماینده سابق مردم بویراحمد و دنا در مجلس شواری اسلامی گفت: نگاه رفاه طلبانه ، تک محور، غربی و گورگورانه بعضی اقوام در بین خانواده باعث از بین رفتن شورو نشاط و نداشتن فرزند در جامعه و از بین بردن سنت های دینی در بین خانواده ها شده است.

به گزارش چهار فصل به نقل از بویرخبر، ستارهدایت خواه در بین عزاداران هیئت جوانان حسینی شهرک امام علی(ع) شهر یاسوج، یکی از عوامل فرزندآوری کم و تک فرزندی در بین خانواده ها را مزمت های خویشاوندان و خودخواهی خانواده ها دانست و گفت: متأسفانه رخنه کردن فرهنگ های غربی و اطلاعات غلط در اوایل انقلاب یکی از نکات اصلی فرزندآوری کم در بین خانواده های امروزی است.

یکی از راههای توبه، داشتن فرزند صالح است

وی ادامه داد: در قرآن کریم خداوند یکی از راه های پذیرش توبه به انسان ها و خانواده ها را فرزندآوری دانسته، که متأسفانه به این مقوله در جامعه خوب پرداخته نشده است.

فعال فرهنگی استان کهگلیویه وبویراحمد یکی از امدادها و اعطاهای پرودگار به خانواده ها را از زندگی سرد و کسل کننده جامعه امروزی را داشتن فرزند صالح دانست و گفت: ایران اسلامی امروز در حال مبارزه در یک صحنه بزرگ جنگ نرم در برابر جبهه کفر و استکباراست و لازمه ایستادگی در برابر این جبهه کفر و استبکار پروش جوانان باایمان و سربازان امام زمان(عج) خواهد بود.

هدایتخواه راه های رسیدن به کمال و پشت سرگذاشتن مشکلات جوامع بشری در زندگی امروزی را پرورش فرزند نیک و داشتن فرزندان بسیار دانست و بیان داشت:ما اگر می خواهیم به آن درجه کمال در پاداش های خداوند به بنده اش برسیم باید نسل خود را گسترش دهیم که لازمه این گسترش نسل داشتن فرزندان صالح و بسیار است.

 بچه در زمان تولد بوی بهشت را می دهد

وی خاطرنشان کرد:بچه در بدو تولد بوی بهشت را می دهد و خانه ای که در آن فرزند نباشد از این نعمت بزرگ بی بهره است.

نماینده ادوار گذشته شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس و شورای اسلامی ابراز داشت: سیمای یک خانواده با آمدن فرزند کامل می شود که متأسفانه این فرزند پروری و فرزند داری در جامعه ما به یک شبه فرهنگ و از بین بردن آبرو در بین خانواده مبدل شده است.

هدایت خواه ادامه داد: شور و نشاط و عشق به زندگی در بین خانواده هایی است که فرزندآوری و فرزندپروری صالح را در بین خانواده های خود رواج دهند.

http://www.boyerkhabar.ir/images/boyerkhabar.ir-42659-gozareshe_tasvirie_5.jpg

یکی از اصلی ترین مشکلات طلاق در بین خانواده نداشتن فرزند است

وی در ادامه یکی از دلایل طلاق و از هم کسیختگی خانواده در جامعه امروزی را نبود فرزند و داشتن تنها یک فرزند در خانواده ها دانست و گفت: متأسفانه یکی از عوامل زیاد شدن آمار طلاق و ازهم کسیختگی خانواده ها در جامعه امروزی نداشتن فرزند در بین  این خانواده هاست.

مخبر سابق کمیسیون فرهنگی مجلس، داشتن فرزند زیاد دربین خانواده ها را یک نعمت الهی برای آن خانواده دانست و افزود: فرزند داری و داشتن فرزند صالح یک نعمت برای خانواده ها بوده که متأسفانه نگاه دینی به این امر در جامعه صورت نگرفته و بیشتر خانواده ها داشتن فرزند زیاد را یک نوع آبروریزی برای خود می پندارند.

هدایت خواه ادامه داد: ساختن انسان کار سختی است که همین کار سخت در زمانه جدید باعث کم بودن فرزند در بین خانواده ها و فرزند آوری شده است.

وی بیان داشت:همین کار سخت که بیشتر خانواده آن را بسبار دشوارمی دانند برکات و بزرگی های بسیاری دارد و خانواده ها نباید این عامل را دلیل فرزندار نشدن خود بدانند.

نگاه رفاه طلبانه و تک محور باعث از بین رفتن سنت های دینی شده است

نماینده سابق شهرستانهای بویراحمد و دنا، نگاه رفاه طلبانه و تک محور را ازعوامل اصلی نداشتن فرزند در بین خانواده ها دانست و گفت: متأسفانه رسوخ نگاه های غربی و گورگورانه بعضی اقوام در بین خانواده باعث از بین رفتن شورو نشاط و نداشتن فرزند در جامعه  و از بین بردن سنت های دینی در بین خانواده ها شده است.

هدایتخواه با غلط خوانده این نگاهای گورگورانه و رسوخ کرده این نگاه ها در بین خانواده های امروزی، افزود: خانواده ها باید لذت معنوی را لازمه یک زندگی با آسایش بدانند ونباید با نگاههای گورگورانه و رفاه طلبانه به آینده خود فکر کنند.

تربیت فرزند یک مهارت در زندگی فردی است

وی تربیت فرزند در جامعه اسلامی را یک مهارت دانست و خاطر نشان کرد: تربیت فرزند صالح در جامعه اسلامی یک مهارت است که خانواده ها باید با استفاده از روش های اسلامی و تربیت های دینی این مهارت را انجام دهند.

هدایتخواه در ادامه وقت گذاری، حوصله و آگاهی برای فرزند را سه رکن اساسی یک تربیت مهم اسلامی در بین خانواده دانست و افزود: تربیت فرزند صالح با استفاده ازسنت های اسلامی می تواند جامعه ی سالم و بدون از دغدغه های امروزی را به بار آورد.

وی ادامه داد: تک فرزندی و داشتن دو فرزند در خانواده ها تأثیرات بدی در بین کانون این خانواده ها و جامعه برجای خواهد گذاشت که نمونه بارز آن انزوا،مشکلات روحی و روانی و عصبانی بودن اعضای خانواده ها است.

رسوخ قانون تک فرزندی و دو فرزندی باعث از بین رفتن صلح رحم در آینده خواهد شد

فعال فرهنگی استان یکی از آثار نزدیک شدن ذهن و هوش خردسالان به وسایل کامپیوتری ،بازی های رایانه ای و داشتن روحیه روانی نامناسب را تنها بودن فرزند در جمع خانواده ی خود دانست و گفت: فرزند تک در یک خانواده همیشه خودش را قاضی و همه گرا می داند و همین قاضی وهمه گرا بودن او یک آفت بد در جامعه است.

هدایت بیان داشت: اگر مشکلات تک فرزندی و دوفرزندی در بین خانواده رسوخ کند و همچنان به یک فرهنگ مدرن از آن یاد شود باید گفت که درآینده دیگر نامهایی به نام خاله،دایی،عمو وعمه در جامعه نخواهیم داشت.

مسوولان برای افزایش نسل جوان از هیمن الآن دست به کار شوند

وی با اشاره به رسوخ این تعصبات کورکورانه در بین خانواده های امروزی گفت: از بین رفتن عاطفه ها در بین خانواده ها یکی از آثاربد وسوء تک فرزندی در بین خانواده ها در آینده خواهد بود.

نماینده پیشین شهرستانهای بویراحمد ودنا در پایان سخنان خود اظهار داشت: فرزند و فرزندداری یک اراده و اختیار می طلبد که مسئولان باید سعی کنند با یک راهکار و بسترسازی مناسب آن را به سمت کمال هدایت کنند.

 

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی