نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

9. خرداد 1394 - 12:37
سوم خرداد پیامی مبنی بر آزاد شدن بنزین در شبکه های اجتماعی مشاهده کردم در جهت تمسخر آزاد شدن خرمشهر، شهر خون؛ کمی به فکر فرو رفتم و ریزتر این قضیه را بررسی کردم و کمی متوجه شدم دولت محترم کاملا هدفمند اقدامات را انجام می دهد.

چهارفصل، محمد ناصر پاک نژاد در یاداشتی نوشت: در کشاکش زندگی خود با همه مشکلاتی که وجود دارد و اقتصادی که اگر بگوییم با مدیریت بد، بی تدبیر و نادرست مسئولین داخلی اینگونه بهم ریختگی داریم، گزافه نگفته ایم با جو ناسالم و غیر قابل پذیرشی متوجه شده ایم به طوری که شبکه های ماهواره ای بسیار بر این رفتار  که شایسته مردم ایران نبود به صورت انتقادی در جهت اهداف خود استفاده کردند.

 

مشغله ها و دردسر هایم مثل همه مردم این سرزمین، در حدی بود که این اقدام دولت وبه تبع آن حرکت  شبکه های معاندِ نظام را فراموش کردم تا اینکه هفته گذشته سوم خرداد پیامی مبنی بر آزاد شدن بنزین در شبکه های اجتماعی مشاهده کردم. صوت و فیلم  و عکس و متن در جهت تمسخر  در زمان آزاد شدن خرمشهر، شهر خون؛ کمی به فکر فرو رفتم و ریزتر این قضیه را بررسی کردم و کمی متوجه شدم.

 

با مثالی شروع میکنم و شما مردم عزیز فرض کنید شخصی هرسال در سالروز ازدواجش برای خانمش به هربهانه ای خاطره ای بد فراهم کند اینکار چند پیامد دارد:

1.دیگر زنش برای آنروز انگشت شماری نخواهد کرد

2.میفهمد که نزد شوهرش فاقد کمترین ارزش است

3.متوجه میشود که شوهرش یا از اول به این ازدواج راضی نبوده یا بعد پشیمان شده (فرض این است که زن خوب و نجیبی است)

4.به همه میفهماند که از این ازدواج راضی نیستم

5.اگر پای زن دیگر درمیان باشد او را متوجه می کند که این زن برایم ارزشی ندارد

6.لذا درمذاکرات وصالش با زن دوم به خیال خود راحت تر است. حال بیاییم سر بحث اصلی مد نظرم :چرا این دولت در سالروز خاطرات خوش، ذایقه مردم را تلخ میکند؟! آنهم آن خاطرات خوشی که ملت بخاطر مقابله با اجنبی خصوصا آمریکا دارند.

 

شواهد و کمی تأمل انسان را به این سمت وسو می برد که دولت محترم کاملا هدفمند اقدامات را انجام می دهد و برخی افراد که  حتی در فتنه هم حضور داشتند و یا به نوعی حمایت کرده اند از همان سالها که روی کار بوده اند پرونده شان پر است از اینکه ایشان یا از اول راضی به این شرایط راضی نبوده اند یا همان سالهای اولیه پشیمان شده اند، همان سالها که با نظر امام مخالفت میکردند و برای اتمام جنگ و زد وبند با گروههای مختلف اصرار داشتند. همان سالها که بیشترین توهین ها به امام و رهبری و نهادهای انقلابی و ارزشهای دینی میشد.

 

تاریخ فراموش نخواهد کرد که از اول میخواستند با کدخدا ببندند و از هیچ تلاشی فروگذار نکردند فیلم های ضد ارزشی وسیاه و کنفرانس برلین و توهین به اهل بیت و قرآن در صفحه دورانشان ثبت و ضبط است.همان سالها که ایران را در لیست محور شرارت قرار دادند و هسته ایمان را با خفت تعلیق و تعطیل گردند و حال هم تعجبی ندارد که به امام علی توهین شود یا کتابهای سلمان رشدی به نمایشگاه کتاب وارد شود یا سگهای زرد در قطعه هنرمندان دفن شوند و اینکه در سالروز جشنهای دهه فجر و سوم خرداد مردم را سر صف سبد کالا و پمپ بنزین بکشانند اینها همانهایی هستند که مردم را لشکر قابلمه به دست خطاب کردند برای بستن با کدخدا باید ثابت کنند که مردم ما هنوزم قابلمه به دست و سبد به دست هستند! باید بفهمانند که ما آمده ایم کاسه لیسی! میخواهند هم به طرف مقابل و هم به ملت عز یز ایران نشان دهند که ما کشته مرده مذاکراتیم البته خود مذاکرات نه نتیجه اش اصلا حال میکنند با کری بخندند یا کری بیاد سفارت ایران.

 

 

حال میفهمم وقتی میگفتند احمدی نژاد دشمن تراشی کرده منظورشان از دشمن کی بوده است و خلاصه با این کارشان میخواهند دل طرف را به دست بیاورند ولی خداروشکر طرف اینقدر میفهمد کسی که ارزشهای خودش برایش ارزشی ندارد و منفعت های آنچنانی را از آرمانهایش جدا میکند بطریق اولی فردا که دوباره منافعش به خطر افتاد سراغ زن سوم در مثال بالاخواهتد رفت، لذا گول این لبخندا و کرنش ها را نخواهد خورد. این برنامه ها که ذهن مردم را در این ایام غرور آفرین به سمت سبد و پمپ سوق بدهند و موضوعات مهم رو کم ارزش جلوه دهند بجز خوشحالی دشمن قسم خورده نتیجه ای ندارد. همه مردم میدانند که تحریمهای هسته ای 17درصد تحریمها است و دولت هم میداند و میدانند که مابقی تحریمها بخاطر آرمانهای ماست لذا آرمان را از منافع به خیال خود جدا کردند.

 

 دولت نمیداند یا نمیخواهد بداند که انسانیت زنده است به آرمانهایش و منافعش در گرو آرمانهایش است.یادم آمد از سوم خرداد چندسال پیش که سعید جلیلی مذاکرات را به عراق و کاخ صدام کشاند و...یاد آن روزها که عزیز و سربلند بودیم بخیر... کسی جرأت نکرد که به ایرانیان دروغگو و فریبکار بگوید یارانه مان به حساب می آمد بدون منت.جشنهایمان را در مساجد و حسینیه به پا میکردیم نه در صف کالا و پمپ بنزین.

انتهای پیام/م.ن

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی