نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

1. آذر 1394 - 13:26
یادداشت روز با موضوع بررسی سایت های استانی؛
حربه های غیر اخلاقی رسانه های کهگیلویه و بویراحمد برای جذب مخاطب
نویسنده: 
رحیم وفانژاد
رسانه ای که وابسته به اشخاص سیاسی باشد نمی تواند رسالت خود را ایفا کند و این دقیقا همان عیبی است که امروز در استان مشاهده می کنیم، رسانه های وابسته به نمایندگان که از هر راهی جهت تخریب رقبا استفاده می کنند تا جیره بیشتری را از نمایندگان حامی خود دریافت نمایند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، توسعه روز افزون صنعت و امکان مخابره میلیون ها داده در ثانیه و حتی کمتر از ثانیه موجب شکل گیری نظریه دهکده جهانی شد، که امروزه رسانه ها اصلی ترین جریانات در این دهکده را در اختیار دارند ولی متاسفانه در کنار فواید بسیار شاهد آسیب های فراوانی نیز هستیم.

رسانه ها می توانند  چهره ای را بعنوان یک سوپر استار جهانی معرفی کنند، همانطور که خلاف آن را نیز به راحتی می توانند انجام دهند و این اقدام رسانه ها در سطح جهانی، ملی، استانی و ایالتی و حتی شهرها عینیت دارد.

 پرهیز از واقع گویی و تفسیر به رأی و تحریف وقایع همه ریشه در وابستگی ها و تعصبات و منفعت های یک رسانه دارد

 

مهمترین رسالت رسانه های جمعی آگاه سازی جامعه از طریق انتشار اخبار موثق و صحیح می باشد که متاسفانه امروز در سطح ملی و استانی شاهد عملکردهای خلاف رسالت رسانه ها هستیم.

در کهگیلویه و بویراحمد رسانه ها بیشتر بصورت مجازی و در قالب سایت های خبری و تحلیلی است که باید با تأسف ابراز کرد تعداد مراجعین به این سایت های خبری هم کم نیست.

چرا ابراز تاسف؟

این که سواد استفاده از فضای مجازی و دسترسی به آن کثرت آماری داشته باشد قطعا یک فرصت و یک نقطه قوت است، اما این که افراد به خبرگزاری هایی مراجعه می کنند که متأسفانه به بیان خلاف واقعیت ها می پردازند، قطعا تهدید محسوب می شود و حق را جای باطل و باطل را جای حق جلوه دادن خود مسبب ایجاد یک فتنه و اختلاف عمیق خواهد شد.

رسانه ای که وابسته به اشخاص سیاسی باشد نمی تواند رسالت خود را ایفا کند و این دقیقا همان عیبی است که امروز در استان کهگیلویه و بویراحمد مشاهده می کنیم، رسانه های وابسته به نمایندگان که از هر راهی جهت تخریب رقبا استفاده می کنند تا جیره بیشتری را از نمایندگان حامی دریافت نمایند.

جذب مخاطب از طریق لینک های غیر اخلاقی از دیگر شاخصه های این سایت ها است که با ورود به صفحه نخست این سایت ها، موج تبلیغاتی از تخلف های خلاف شرع و قانون را مشاهده می کنید که انتشار این نوع اخبار به خودی خود از قبح این اعمال می کاهد.

استفاده از نویسندگان غیر موثق جهت رسیدن به اهداف خود، از دیگر راه حل های بالا بردن بازدید ها در این سایت ها است زیرا کسانی که توسط نویسندگان نوپا و البته کم سن و سال مورد اهانت و تهمت قرار می گیرند در برابر اقدامات این افراد عکس العملی را نشان نمیدهند و این سایت ها از این فضا استفاده سوء کرده و به اهداف خلاف اخلاق و وظیفه خود دست پیدا می کنند.

 

مدیران استانی هم پول های کلانی در راستای حمایت نهضت های کامنت گذاری خرج کرده و می کنند

حربه دیگر این سایت ها  نظر و کامنت گذاری توسط مدیران سایت بوده که باعث ایجاد بحث های چالشی و تصنعی می شوند تا بتوانند به راحتی تخریب کنند و کامنت های تفکر مقابل را به صورت گزینشی انتخاب نمایند که البته ناگفته نماند مدیران استانی هم پول های کلانی در راستای حمایت نهضت های کامنت گذاری خرج کرده و می کنند.

مسموم و وخیم نشان دادن جامعه، پرهیز از نقد نمایندگان، گزارش خلاف واقعیت، دامن زدن به اختلافات منطقه ای، استفاده از شخصیت های رادیکالی و حرکت یکسویه در مسیر اهداف نماینده حامی سایت از دیگر ویژگی این سایت های خبری تحلیلی است.

رسانه ای که حقیقت را بیان نکند قطعا دست در دست دستگاه تبلیغاتی عبیدالله بن زیاد می گذارد، که در سال 61 حقانیت امام حسین (ع) را مورد تردید قرار داد تا سر امام حسین(ع) در روز عاشورا بریده شود و خاندان او به اسارت روند.

اگر رسانه ها حقیقت گو نباشد ،قطعا بلندگو باطل هستند و إِنَّ الْبَاطِلَ کَانَ زَهُوقًا /ان شاءالله

 
صداقت و امانت در گفتار و نقل قول ها در دین و اخلاق انسانی از مهمتمرین ویژگی ها و از صفات عالیه انسانی است که ضمن دعوت از مدیران خبرگزاری ها و سایت ها به رعایت اخلاق رسانه ای ، خبرنگاری و انسانی از آنان توقع می رود که در انتشار مطالب نویسندگان ابتدا نسبت به وثوق نویسنده و سپس نسبت به چرخش های سیاسی نویسندگان توجه خاص نموده که انتشار مطالب افراد منفعت طلب و حزب باد از اعتبار این خبرگزاری ها خواهد کاست.

قطعا خداست که روزی می دهد...

انَّ الله هو الرّزاق ذوالقوه المتین»(8) همانا خداوند بسیار روزی دهنده و صاحب نیروی استوار است

صبح زاگرس

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی