نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

29. خرداد 1395 - 14:20
اقتصاد مقاومتی به عنوان یکی از رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری در راستای مقابله با تحریم و ترقی و پیشرفت همه جانبه اقتصادی مبتنی بر توان داخلی بوده که در شهرستان لنده بیش از 75 طرح اجرایی شده و بیش از 20 تن به‌لیمو کشت شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، بسیج سازندگی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و شعار سال برنامه‌های مختلف را به مرحله اجرا در آورده و در جهت رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی و همچنین بیکاری جوانان گام‌های خوبی برداشته است.

طی سه سال گذشته روند اجرای برنامه‌های بسیج سازندگی با محوریت اقتصاد مقاومتی و حمایت از کارگاه‌های تولیدی زودبازده شکل خاصی به خود گرفته و در سطح شهرستان لنده پروژه‌های مختلفی در حوزه صنعت، کشاورزی و ... راه‌اندازی شده است.

در این مسیر جوانان لایق و دارای پشتکار لنده‌ای توانستند جایگاه ویژه‌ای برای خود کسب کرده و ضمن راه‌اندازی کارگاه تولیدی در این حوزه‌ها تا حد قابل توجهی از بیکاری در این شهرستان بکاهند.

حمیدرضا درفشی کشاورز نمونه و یا بهتر بگوییم جوان و بسیجی موفق در حوزه پروژه‌های اقتصاد مقاومتی است که طی سالیان گذشته با اجرای طرح‌های کشاورزی نه تنها به کسب و کار خود رونق داده بلکه توانسته نسبت به اشتغال تعدادی از جوانان تحصیل کرده و مشتاق در این حوزه نیز کمک نمایند.

وی دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد باغبانی بوده و دوره‌های آموزشی و مهارتی این حوزه را یکی پس از دیگری طی کرده است، این کشاورز نمونه طی یک سال گذشته زمینه اشتغال 25 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم را فراهم کرده است.

حمیدرضا درفشی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اهداف خود در حوزه کشاورزی گفت: من به کارهای باغبانی و کشاورزی علاقه وافری داشتم و زمانی که تحصیلات خود را به اتمام رسانده تنها با سرمایه اندک و حمایت پدرم توانستم گلخانه کوچکی در این شهرستان افتتاح کنم.

وی افزود: در یک الی دو سال اخیر که طرح‌های اقتصاد مقاومتی در شهرستان لنده با جدیت و پشتکار بیشتری پیگیری شد توانستم تسهیلاتی بالغ بر 200 میلیون ریال با همکاری بسیج سازندگی ناحیه لنده در حوزه «کشت به لیمو» دریافت کنم.

این کشاورز نمونه طرح‌های اقتصاد مقاومتی لنده در ادامه یادآور شد: در گذشته تنها به تولید صیفی‌جات و سبزی اقدام کرده بودم ولی با شناختی از گیاهان دارویی پیدا کردم توانستم اقدامات وسیع‌تری در این حوزه انجام دهم و به موفقیت‌هایی دست یابم.

درفشی تصریح کرد: طی یک الی دو سال گذشته با اجرای این طرح در شهرستان توانستم بیش از 3 هزار کیلوگرم (سه تن) به‌لیمو برداشت کرده‌ایم و نسبت به تکثیر قلمه آن نیز اقدامات قابل توجهی را انجام داده‌ام.

وی به بازار فروش محصولات خود نیز اشاره و خاطرنشان کرد: عموماً مصرف و بازار فروش محصولات و گیاهان دارویی در خارج از استان بوده که می‌‌طلبد مسؤولان استانی و شهرستانی زمینه و بستری را فراهم نمایند تا بتوانیم با فروش محصولات خود در سطح استان زمینه و بستری جهت راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی مختلف دیگری را نیز فراهم سازیم.

درفشی در ادامه تصریح کرد: ما در سال گذشته از فروش محصولات خود چیزی بالغ بر 500 میلیون ریال سود خالص دریافت کرده‌ایم که این نشان از ما می‌توانیم بوده و همچنین اگر منویات مقام معظم رهبری را در سطح جامعه ترویج دهیم خواهیم توانست به پیشرفت‌های بسیار بهتری دست یابیم.

سید عادل موسوی هم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لنده با اشاره به اجرای بیش از 75 طرح تولیدی اظهار داشت: 33 نفر از جوانان تحصیل‌کرده شهرستان لنده در راستای تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی اقدام به اجرای طرح‌های مختلف کشاورزی و صنعتی در این شهرستان کرده‌اند.

مسؤول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج لنده افزود: طرح‌های اجرا شده در حوزه کشاورزی بیشتر در زمینه پرورش گیاهان دارویی از جمله به‌لیمو و فیسالیس بوده که برای اولین‌بار در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد اجرایی شده است.

وی یادآور شد: پرورش بوقلمون، مرغ بومی، زنبور عسل، دام سبک و سنگین و پرورش آزمایشی زعفران نیز در این شهرستان راه‌اندازی شده و با استقبال بسیار خوب مردم روبه‌رو گردید.

موسوی یادآور شد: از آغاز اجرای کشت به‌لیمود در شهرستان لنده بیش از 20 تن از این گیاه دارویی برداشت گردیده که با توجه به گستردگی این گیاه دارویی به عنوان قطب اصلی در سال جاری معرفی گردیده است.

وی به اجرای کلاس‌های آموزش مهارتی و فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: تاکنون همایش‌های مختلف علمی و آموزشی، طرح بسیج همگام با کشاورز و اردوهای جهادی نیز اجرایی شده که امیدواریم در راستای تحقق شعار سال گام‌های مؤثری باشد.


فارس

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی