نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

30. آبان 1392 - 9:25
رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی گفت: سایت های همسر یابی باز هم قربانی گرفت و این بار زنی 34 ساله قربانی شد.

به گزارش چهارفصل به نقل از  دانا ، سایت مشهدپیام نوشت، سید محسن عرفانی صبح امروز در نشست خبری اظهار کرد: هویت ها در فضای سایبری پنهان است و ما وظیفه داریم که تحقیق و بررسی کنیم و بدون آگاهی به این فضا رجوع نکنیم.

 

وی ادامه داد: مردی 30 ساله ساکن تهران که خود را مهندس اعلام کرده بود توانست زنی 34 ساله را بفریبد و با پیام و ایمیل های عاشقانه اعتماد این زن را به خود جلب کند و کلیه مسائل خصوصی او را از طریق رایانه دریافت کند و بابت این کار مبلغ شش میلیون تومان  از این زن اخاذی کند.

عرفانی افزود: با اقدامات فنی و یک تیم مجرب طی یک عملیات پلیسی و فنی توانستیم فرد را شناسایی کرده و در کمتر از 24ساعت بعد از شناسایی موفق به دستگیری او شدیم و در حال حاضر این جوان به چند مورد از تخلفاتش اعتراف کرده است و هنوز در حال بررسی هستیم.

وی خاطر نشان کرد: توصیه ما به خانم ها و آقایان این است که به سایت های همسریابی و شماره های اعتباری اعتماد نکنند و برای ازدواج به همین سبک های سنتی رجوع کنند چراکه ازدواج های اینترنتی روحیه افراد را تخریب می کند.

رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی افزود: در موردی دیگر، پسر دانشجوی 24 ساله مشهدی که در سایت تبلیغ کرده بود و خواستار یک همخانه دختر و یا زن فراری و یا مطلقه شده بود را نیز دستگیر کردیم.

وی تصریح کرد: پرونده های بسیاری از مقامات مختلف از جمله مقام محترم قضایی، و یا دستگاه های انتظامی واداری به دست ما می رسد که این مقامات مسائلی که مربوط به سیستم های مجازی است را کشف کرده و به پلیس فتا می دهند و پلیس فتا نیز به آنها رسیدگی می کند.

عرفانی عنوان کرد: عملکرد کافینت ها از قبل بهتر شده است و دارای دوربین مدار بسته هستند. این کافینت ها مجاز به فیلتر شکن نمی باشند و باید ورود و خروج افراد را درج کنند.

وی در پایان یادآور شد: آزمایشگاه رئیس پلیس فتا در خاورمیانه نمونه است. درحال حاضر در کشور 10 استان به این آزمایشگاه مجهز شده اند که خراسان رضوی یکی از این استان هاست.

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی