نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

5. آذر 1392 - 8:56
معاون جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد:
بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد مشکل‌گشای کشاورزی نیستند
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشکلات اعتباری این سازمان در کنار ظرفیت‌های زیاد بخش کشاورزی گفت: بانک‌های این استان مشکل‌گشای بخش کشاورزی نیستند و باید فکر دیگری کرد.

به گزارش چهارفصل  به نقل از فارس،علیرضا رستگار  در یاسوج در حاشیه نشست کارشناسان و مدیران بخش کشاورزی اظهار کرد: بانک‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد با مشکل همیشگی منابع و مصارف به هیچ عنوان نمی‌توانند تکیه‌گاه و تقویت‌کننده بخش کشاورزی در این استان باشند.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: با پیگیری‌های مسئولان ارشد این استان و این سازمان دریچه‌های خوبی برای استفاده از ظرفیت صندوق توسعه ملی به وجود آمده که باید نهایت استفاده را از این فرصت ببریم.

وی با اشاره به اذعان همه کارشناسان به موضوع عدم کارایی لازم بانک‌های این استان برای مشکل‌گشایی در حوزه کشاورزی، گفت: باید اعتبارات صندوق توسعه ملی به داد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برسد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد:‌ اگر تسهیلات به موقع و به جا به بخش کشاورزی تزریق نشوند، هیچ اثرگذاری نخواهند داشت.

* رها شدن 12 پروژه کلان و نیمه‌تمام بخش کشاورزی

رستگار در بخش دیگری از صحبتش بیان کرد: توزیع دستگاهی بودجه‌ها در بسیاری از سرفصل‌ها به ویژه سرفصل «سایر» ناعادلانه است که از استاندار انتظار می‌رود که برای نزدیک شدن این توزیع اعتبارات به عدالت کمک کند.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به گستره امکانات فیزیکی و خدمات جهادکشاورزی تا دل روستاها، تصریح کرد: اینکه اداره‌ای با 10 نیروی انسانی و کمتر از یک‌هزار مترمربع زیربنای مسقف به اندازه‌ جهادکشاورزی با بیش از 60 هزار مترمربع فضای فیزیکی و زیربنای مسقف، اعتبار دریافت کند، بسیار ناعادلانه است.

وی در پاسخ به این سئوال که سازمان جهادکشاورزی این استان چه میزان پروژه نیمه‌تمام دارد، گفت: در حال حاضر این سازمان علاوه بر پروژه‌های ریز و کوچک، 12 پروژه کلان نیمه‌تمام دارد که متأسفانه به علت مشکلات اعتباری رها شده‌اند.

* 250 میلیارد تومان خسارت سرمازدگی باغات کشاورزان

رستگار ادامه داد: اگر این روند همچنان مستمر باشد بیش از اینکه تاکنون در این پروژه‌ها هزینه شده است باید برای خسارت‌های ناشی از تأخیر و تخریب، هزینه کنیم.

این مسئول جهادکشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت:‌ کشاورزان در این استان بیش از 250 میلیارد تومان به علت سرمازدگی خسارت دیدند که این خسارات به هیچ عنوان تاکنون جبران نشده است.

وی با تأکید بر ضرورت حمایت از کشاورزان زحمتکش کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: تقویت کشاورزان به معنی تقویت تولید داخل، اشتغال، درآمد و معیشت مردم خواهد بود.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در بخش پایانی صحبت‌هایش از بر زمین ماندن 20 درصد مطالبات نیروی انسانی در این سازمان خبر داد و خاطرنشان کرد: رفع همه این موانع و مشکلات نیازمند نگاه ویژه به بخش کشاورزی است.

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی