نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

1. آذر 1394 - 14:18
به همت کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد/
همایش مادران قصه‌گو در یاسوج برگزار شد
به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد، کارگاه مهارت قصه‌گویی کودکان در یاسوج برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد، دوره آموزش «مهارت قصه‌گویی» برای مادران در یاسوج برگزار شد.

 

 کارگاه مهارت‌ قصه‌گویی به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد در محل کتابخانه مرکزی آیت‌الله ملک‌حسینی شهر یاسوج برگزار شد.
 

در این دوره که تعداد زیادی از مادران به همراه فرزندان خود در این کارگاه شرکت کرده بودند مدرسین و محققین کشوری نکات مهم قصه‌گویی را برای والدین کودکان بیان کردند.

 

 قادر زاده‌باقری در این همایش با بیان اینکه آگاهی و معرفت زندگی باید مورد توجه والدین قرار گیرد، گفت: آگاهی جزء ضروریات زندگی است و این مسئله برای پدران و مادران باید اهمیت داشته باشد چرا که والدین الگوی مطلوب کودک است.

 

استاد دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: پیامد رفتار والدین است که کودک را پرخاشگر، آرامش‌بخش و یا کتابخوان می‌کند.

زاده‌باقری با بیان اینکه باید مراقب مقایسه کردن همسر و کودک خود با دیگران باشیم، افزود: بایدها و نبایدهایی وجود دارد از جمله بردن نام همدیگر در خانه و خانواده که برای والدین اهمیت داشته باشد.
پروین حسن پور مسئول کتابخانه های عمومی یاسوج نیز در این همایش با بیان اینکه کتابخانه مرکزی یاسوج بزرگترین مرکز فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد است، اظهار کرد: از مهمترین اهداف این همایش مهارت قصه‌گویی و علاقه‌مندی کودکان به کتاب و کتاب‌خوانی است.

همچنین در این دوره یک روزه مجتبی بهاءالدینی مدرس و محقق حوزه کودک و نوجوان با بیان این که هیچ چیز جای کتاب و قصه را برای کودک نمی‌گیرد اظهار کرد: شخصیت‌های کتاب داستان همواره در ذهن کودک مجسم می‌شود.

وی داستان‌های کودکانه و شخصیت‌های آن‌ها را به عنوان الگو برای کودکان دانست و گفت: کودکان با مفاهیم زیادی مانند ترس و شهامت و شجاعت با کتاب داستان آشنا می‌شوند و آن‌ها را در زندگی خود به کار می‌برند.

بهاءالدینی در ادامه اظهارات خود با بیان این که کارتون‌های نسل گذشته بسیار بهتر و جذاب‌تر از کارتون‌های کنونی در برنامه‌های کودک و نوجوان تأثیرگذاری داشتند، افزود: داستان و قصه نیز برای خود شرایطی دارد که باید متناسب با سن بچه‌ها برای آن‌ها داستان گفت.

وی افزود: برای مثال تا دو سالگی نباید تعداد قصه‌ها از ۱۰ قصه برای کودکان بالاتر برود زیرا کودکان حافظه کوتاه مدت دارند.

این محقق تصریح کرد: همچنین قهرمان داستان برای بچه‌ها تا سن شش سالگی تنها باید یک نفر باشد.

به گزارش کبنا، در پایان این همایش به همت کتابخانه عمومی گچساران نمایش عروسکی برگزار شد.

 hmaish-madaran-gesae go (2) hmaish-madaran-gesae go (3) hmaish-madaran-gesae go (4) hmaish-madaran-gesae go (5) hmaish-madaran-gesae go (6) hmaish-madaran-gesae go (7) hmaish-madaran-gesae go (8) hmaish-madaran-gesae go (9) hmaish-madaran-gesae go (10) hmaish-madaran-gesae go (11) hmaish-madaran-gesae go (12) hmaish-madaran-gesae go (13) hmaish-madaran-gesae go (14) hmaish-madaran-gesae go (15) hmaish-madaran-gesae go (16) hmaish-madaran-gesae go (17) hmaish-madaran-gesae go (18) hmaish-madaran-gesae go (19) hmaish-madaran-gesae go (20) hmaish-madaran-gesae go (21) hmaish-madaran-gesae go (22) hmaish-madaran-gesae go (23) hmaish-madaran-gesae go (24) hmaish-madaran-gesae go (25) hmaish-madaran-gesae go (26) hmaish-madaran-gesae go (27) hmaish-madaran-gesae go (28) hmaish-madaran-gesae go (29) hmaish-madaran-gesae go (30) hmaish-madaran-gesae go (31) hmaish-madaran-gesae go (32) hmaish-madaran-gesae go (33) hmaish-madaran-gesae go (34) hmaish-madaran-gesae go (35) hmaish-madaran-gesae go (36) hmaish-madaran-gesae go (37) hmaish-madaran-gesae go (38) hmaish-madaran-gesae go (39) hmaish-madaran-gesae go (40) hmaish-madaran-gesae go (41) hmaish-madaran-gesae go (42)

منبع:کبنا

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی