نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

11. آذر 1396 - 19:00
سرپرست اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان بهمئی از آماده سازی دومین پروژه این اداره برای واگذاری به بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بهمئی عصر امروز در گفتگو با  آوای ماغر گفت: پروژه اقامتگاه تفریحی - رفاهی تنگه ماغر بهمئی با امکانات رفاهی، بهداشتی و چشم انداز های طبیعی در آستانه واگذاری به بخش خصوصی است.

مجتبی صلاحی نژاد تصریح کرد: سیاست های کلی سازمان میراث فرهنگی و دولت تدبیر و امید در سالهای اخیر استفاده بهینه از اماکن گردشگری برای ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری می باشد که واگذاری اقامتگاه ها، مراکز گردشگری و تفریحی زیر نظر این سازمان در صورت داشتن متقاضی به بخش خصوصی واگذار می شود.

وی خاطرنشان کرد:با پیشنهاد میراث فرهنگی بهمئی و  مطالعه و بررسی کارشناسان اداره کل، دو منطقه گردشگری برم الوان و تنگ ماغر برای احداث اردوگاه و اقامتگاه های تفریحی-رفاهی مورد توجه قرار گرفت.

صلاحی نژاد گفت:در حال حاضر اردوگاه تفریحی - رفاهی ماغر، واقع در تنگه توریستی ماغر، بیش از 90درصد پیشرفت فیزیکی دارد که اداره کل میراث فرهنگی قصد دارد این اردوگاه را هماننند اقامتگاه برم الوان به بخش خصوصی واگذار کند.

وی گفت: در این اردوگاه تفریحی - رفاهی پارکینک مخصوص خودرو، برج روشنایی مناسب، آلاچیق، کباب پز، منبع ذخیره آب، سکوهای نشیمن خانواده، جایگاه های ویژه آبخوری و سرویس بهداشتی مناسب احداث شده است.

صلاحی نژاد تصریح کرد:اطراف اقامتگاه به صورت کامل حصارکشی و یک برج نور در محوطه آن احداث می شود تا گردشگران در کنار امکانات رفاهی و امنیت کافی، از چشم اندازهای طبیعی تنگه زیبای ماغر استفاده کنند.

وی گفت:تنگه ماغر بهمئی یک از نقاط گردشگری شهرستان بهمئی است که سالانه به خصوص در ایام تابستان و عید نوروز مسافران زیادی از جنوب و غرب کشور برای استفاده از آب و هوای طبیعی و سایه سارهای درختان بلوط به این منطقه می آیند.

صلاحی خاطرنشان کرد:این تنگه توریستی در 15کیلومتری شهر لیکک،مرکز شهرستان بهمئی و در مسیر جاده آسفالته ارتباطی بهمئی به شهرستان لنده واقع شده است که در ایام پایانی زمستان و اوایل تابستان سرسبز و خرم می باشد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بهمئی در پایان گفت:تابستان های داغ که دمای هوای شهرهای خوزستان و بهمئی به 50درجه می رسد، مسافران می توانند در این تنگه زیبا بدون نیاز به هیچ وسیله خنک کننده ای تنها زیر درختان سایه گسترده بلوط ، ساعت ها استراحت کنند.

تصاویر ضمیمه:

 

 
انتهای پیام/

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا